PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 44 | nr 2 | 157-167
Tytuł artykułu

Bankowe modele biznesowe - ewolucja czy innowacja

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Banking Business Models - Evolution or Innovation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł dotyczy tworzenia i transformacji bankowych modeli biznesowych i wyzwań, jakim muszą one sprostać, szczególnie w obliczu zmian wywołanych kryzysem finansowym. Popularność i wieloznaczność pojęcia "model biznesowy" wymusiła konieczność dookreślenia definicyjnego i strukturalnego tego terminu. W kontekście sektora bankowego zidentyfikowano te czynniki, które szczególnie mocno odcisnęły swoje piętno na modelach biznesowych współczesnych banków. Przedstawiono przykłady inicjatyw podejmowanych przez banki w ramach transformacji ich modeli biznesowych. Zmiany te mogą mieć mniej lub bardziej zachowawczy charakter, a innowacyjność proponowanych rozwiązań może dotyczyć różnych aspektów modelu biznesowego, operacyjnego czy też oferty produktowo-usługowej. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
44
Numer
Strony
157-167
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Ballon Peter, Business modelling revisited: the configuration of control and value, The Journal of Policy, Regulation and Strategy for Telecommunications, Information and Media, 9, 5 (2007), s. 6-19.
  • Bell R., Berman S.J., Blitz A., Giesen E., Paths to success. Three ways to innovate your business model, IBM Global Business Sendces, IBM Corporation 2007, s. 5-6.
  • Conz N., What ING's Insurance Divestment Means to the Bancassurance Model, grudzień 2009, www. banktech.com (dostęp kwiecień 2010).
  • . Dziawgo L., Open-product architecture. Inspirująca koncepcja oferowania produktów i usług finansowych, Kwartalnik "e-Finanse", numer 1/2005, www.e-finanse.com.
  • Gobbo F., de Vit P., Back to basics. Re-evaluating business models in retail banking, "Frontiers in finance^September 2009, s. 9-10.
  • Gospodarowicz A. (red.), Funkcjonowanie spółdzielczych grup bankowych w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  • http://www.ftconferences.com/sustainablebanking2009 (dostęp kwiecień 2010).
  • Osterwalder A., Pigneur Y., Business Model Generation, Alexander Osterwalder & Yves Pigneur 2009, s. 16-41.
  • Seppänen M., Business Model Concept: Building on Resource Components, Tampere Universityof Technology, Publication 745, Tampere 2008, s. 6.
  • Tumpel-Gugerell G., speech, CAREFIN Conference on "Business Models in Banking: Is There a Best Practice" at Bocconi University Milan, 21 September 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194707
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.