PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Public relations : sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce | 409-423
Tytuł artykułu

Świński przetarg - case study

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Połowa 2003 r. zastała Agencję Rynku Rolnego (ARR) w samym środku przygotowań do wstąpienia do UE. Jako organizacja powołana do stabilizowania rynku rolnego z jednej strony była zaangażowana w bieżące działania, a z drugiej strony musiała spełnić określone wymagania twardo stawiane przez Komisję Europejską. Jednym z tych wymagań było pozbycie się większości z 180 tys. ton półtusz wieprzowych (2 razy więcej niż miała w tym czasie cała Unia Europejska) zalegających w agencyjnych magazynach. Jednym ze sposobów na zmniejszenie zapasów był program pomocy żywnościowej, w ramach którego pozarządowe organizacje charytatywne (domy dziecka, placówki opiekujące się osobami w podeszłym wieku, osobami bezdomnymi) miały otrzymywać produkty mięsne pochodzące właśnie z tych półtusz, natomiast przerobem półtusz na wędliny miały się zająć polskie zakłady mięsne, rozliczając się z ARR w formie barteru. Nikt wtedy nie przypuszczał, że szczytne cele zostaną zmienione w niezły interes dla wąskiego kręgu zakładów i jednej organizacji lobbingowej, a biedni dostali 11 min porcji żywności mniej, czyli na biednych zarobiono ponad 21 min zł. Wszystko na legalnej drodze wspólnego ustalania procedur przetargowych przez ARR i biorących udział w konsultacjach zakładów mięsnych. Co ciekawe, procedury w ramach konsultacji branżowych zostały tak ułożone, że tylko te firmy, które brały udział w konsultacjach mogły wziąć udział w przetargu. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Zakłady Mięsne "Duda"
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194593
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.