PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Public relations : sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce | 305-315
Tytuł artykułu

Etyczne aspekty kreowania wizerunku i komunikowania w public relations

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problem przestrzegania etycznych zasad komunikowania w public relations jest problemem wieloaspektowym. Brak dbałości o przestrzeganie zasad etycznych w komunikowaniu i kreowaniu wizerunku firmy może wynikać z nieostrej definicji tej działalności w świadomości ludzi odpowiedzialnych za komunikowanie się przedsiębiorstwa z otoczeniem, co sprzyja rozumieniu i nazywaniu wszelkich form komunikowania i wywierania wpływu na wizerunek firmy jako działalność public relations. W ten sposób zacierają się granice między celami public relations a działaniami nastawionymi przede wszystkim na zwiększenie zysków poprzez promocję produktów i komunikowanie właściwe marketingowi, których cele są przede wszystkim nakierowane na zwiększanie i uatrakcyjnianie sprzedaży. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • S. Black, Public Relations. Warszawa 1999
  • R. Borowik, B. Borowik, Między społeczną odpowiedzialnością mediów a ich komercyjnym zakorzenieniem. W: Public relations. Materiały z II Kongresu PR. Rzeszów 2003
  • Ph. Braud Rozkosze demokracji, Wyd. Naukowe PWN Warszawa 1995
  • W. Budzyński, Public relations, Zarządzanie reputacją firmy. Warszawa 1998
  • J.E. Grunig, Two way symmetrical public relations: past, present and future, in: R.L. Heath (Ed.), Handbook of Public Relations, Sage Publications, Thousand Oaks 2001
  • M. Kolczyński, J. Sztumski, Marketing polityczny, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 2000
  • R. Maćkowska, Uwarunkowania procesu kształtowania wizerunku organizacji politycznej w mediach. W: Public relations. Materiały II Kongresu PR. Rzeszów 2003
  • J. Olędzki, Fundamenty PR: szanować ludzi i fakty (w:) Public relations. Materiały z II Kongresu PR, Rzeszów 2003
  • P. Pawełczyk, Socjotechnika w komunikowaniu politycznym, Poznań 1999
  • E. Wawro, Wartości etyczno-moralne pracowników public relations. W: Public relations. Materiały II Kongresu PR. Rzeszów 2003
  • E. Wawro, Wizerunek organizacji w sytuacji kryzysowej. W: Badania statutowe Katedry Nauk Humanistycznych 2001
  • R. Wiszniowski, Marketing wyborczy, PWN, Warszawa 2000
  • J. W. Wiktor, Tożsamość i wizerunek - wyznaczniki roli przedsiębiorstwa w procesie komunikacji marketingowej w: Marketing u progu XXI wieku, AE W Krakowie, Kraków 2001
  • S. Wilkos, W. Ferenc, Kampania wyborcza - strategia - taktyka - komunikacja, Warszawa 2001
  • K. Wojcik, Public relations od A do Z. Warszawa 1997
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194575
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.