PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Public relations : sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce | 280-289
Tytuł artykułu

Podstawy budowania efektywnej komunikacji, czyli public relations jako funkcja zarządzania

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reasumując należy stwierdzić, że wielu przedsiębiorców w swojej codziennej działalności znajduje się w tzw. sytuacji komunikacyjnej, sygnały wysyłane przez nadawcę i odbierane przez odbiorcę nabierają konkretnego znaczenia. Sytuacja ta ma zawsze wymiar czasowy i przestrzenny. Skuteczne porozumiewanie się nadawcy i odbiorcy zależy również od takich czynników, jak: obecność innych osób czy przedmiotów oraz okoliczności, które mogą wpływać na relacje obu stron. Elementy te składają się na tzw. kontekst komunikacji. To kontekst nadaje sens sygnałom wysyłanym i odbieranym. Przedsiębiorstwo zawsze działa nie tylko w określonym otoczeniu, ale i kontekście, dlatego oprócz dobrego rozpoznania grup docelowych każdy przedsiębiorca powinien zwracać uwagę na kontekst komunikacji oraz czynniki wpływające na jego relacje z otoczeniem. Należy także pamiętać, że komunikacja nie kończy się na zrozumieniu przez odbiorcę tego co mówi nadawca. Komunikacja jest procesem dynamicznym, rozłożonym w czasie. Aby była efektywna należy dobrze przygotować przekaz, wypróbować go w sytuacji realnej i upewnić się czy został zrozumiany. Budowanie efektywnej komunikacji to działanie długofalowe, a dobre kontakty z otoczeniem wpływają na sukces finansowy przedsiębiorstwa. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Pedagogiczna w Częstochowie
  • Akademia Pedagogiczna w Częstochowie
Bibliografia
  • W. Budzyński, Public relations - zarządzanie reputacją firmy. Warszawa 1997
  • F. Nguyen-Thanh, La communication une strategie au service de l'entreprise. "Economica" 1991
  • F. P. Seitel, Public relations w praktyce. Warszawa 2003
  • M. L. Sharpe, Public Relations Sequence. Departament of Journalism, Ball State University, Municie
  • M. H. Westhalen, Le Communicator : guide opérationnel pour la communication d'entreprise. "Dunod" 1998
  • K. Wilk, Wewnętrzna komunikacja, www.pracuj.pl
  • K. Wojcik, Public Relations od A do Z. T. I. Warszawa 1997
  • E. Zygadło, Podstawy komunikacji w aptece, czyli otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne apteki oraz kontekst komunikacji. "Czasopismo Aptekarskie" 2003, nr 5
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194535
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.