PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Public relations : sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce | 135-146
Tytuł artykułu

Public relations w organizacjach pozarządowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawową zasadą planowania media relations jest takie ich aranżowanie, aby w kontaktach z mediami brali udział nie tylko pracownicy organizacji, lecz także klienci, fundatorzy, wolontariusze i publiczność. Wykorzystywanie aktywności osób współpracujących z organizacją w propagowania inicjatyw i potrzeb organizacji non-profit jest ważną zasadą promocji i zdobycia poparcia społecznego, nadania rozgłosu, a nawet pozyskania funduszy na działalność. Przykładem wykorzystania public relations w promocji postaw prospołecznych może być rozwój akcji propagowania idei "potrzeby niesienia pomocy chorym dzieciom" połączonej z gromadzeniem funduszy na sprzęt medyczny przez Fundacją "Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy". W tym przypadku trafnie dobrany cel przedsięwzięcia, a także charyzma i zaangażowanie twórcy pomysłu wyzwoliły nie tylko aktywność społeczeństwa, ale także mediów i biznesu, którzy bezpłatnie oferują swoją pomoc i poparcie. Patronat medialny i nagłaśnianie tej idei przez środki masowego przekazu, a także prezentowanie efektów zbiórki uwiarygodniają akcję i umożliwiają kontrolę społeczeństwa nad jej przebiegiem. Są rękojmią, że zgromadzone fundusze będą uczciwie rozdysponowane. Jest to przykład, że relacje firmy z mediami oraz środowiskiem społecznym i biznesu można traktować jako czynnik sukcesu przedsięwzięcia. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • E. Cenker, Public relations. Poznań 2002
  • D. C. Hammack, D. R. Young, Nonprofit Organizations in a Market Economy. San Francisco 1993
  • M. Hudson, Bez zysków i strat. Sztuka kierowania organizacjami sektora pozarządowego, Fundusz Współpracy, Warszawa 1997
  • H. Izdebski, Fundacje i Stowarzyszenia. Warszawa 1999
  • Ph. Kotler, S.J. Levy, Broadening the Concept of Marketing. "Journal of Marketing" 1969, January
  • K. Miller, Issues Management: The Link Between Organizations Reality and Public Perception. "Public Relations Quarterly" 1999, Summer
  • E. Pluta, Public relations. Moda czy konieczność? Teoria i praktyka. Warszawa 2001
  • A. Sargeant, Marketing w organizacjach non profit, Kraków 2004
  • B. Wells, N. Spinks, Communicating with the community. "Career Development International" 1999, No 4, s. 108-116
  • D. L. Willcox, Ph Ault, W. K. Agee, G. T. Camerson, Public Relation Strategies and Tactics. New York 2000
  • K. Wojcik, Public Relations od A do Z, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1997
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194485
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.