PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Public relations : sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce | 88-99
Tytuł artykułu

Uwarunkowania kształtowania wizerunku państw w międzynarodowym public relations

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecnie kraje chcąc odgrywać znaczącą rolę na arenie międzynarodowej muszą mieć przedstawicieli sprawnych w negocjacjach, znających zasady protokołu dyplomatycznego, organizujących działania lobbingowe, umiejących skutecznie promować swój kraj i aktywnie kształtować jego wizerunek. Bardzo efektywnym, choć kosztownym rozwiązaniem jest możliwość skorzystania z usług profesjonalnych agencji public relations za granicą dla zarządzania wizerunkiem państwa i lobbingiem interesów narodowych. Trzeba również uwzględnić fakt, że kreowanie wizerunku państwa zakłada prowadzenie konsekwentnej, systematycznej, zaplanowanej na długi okres działalności. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • S. Black, Public relations. Warszawa 1998
  • Z. Cesarz, E. Stadtmüller, Problemy polityczne współczesnego świata, Wrocław 2002
  • C. Ikanowicz, J.W. Piekarski, Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje w biznesie, Warszawa 1997
  • A. Koźmiński, Zarządzanie międzynarodowe. Warszawa 1999
  • Kreowanie obrazu Polski w świecie. Red. A. Kukliński, K. Pawłowska. Nowy Sącz 1999
  • D. R. Mastromarco i in., Sztuka Lobbyingu w Polsce - Warszawa, 1995
  • F. P. Seitel, Public relations w praktyce. Warszawa 2003
  • Współczesne stosunki międzynarodowe. Red. T. Łoś-Nowak. Wrocław 1995
  • A. Zaorska, Ku globalizacji. Przemiany w korporacjach trans narodowych i w gospodarce światowej, PWN, Warszawa 1998
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194477
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.