PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 244-251
Tytuł artykułu

Źródło rekomendacji osobistej produktu - znaczenie i mośliwości wykorzystania w kreowaniu strategii komunikacji na przykładzie rynku środków ochrony roślin

Warianty tytułu
Personal Recomendation of Products - Importance and Use for Communication Strategy Developing. Case of Crop Protection Products.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest pojęcie źródła rekomendacji osobistej produktu oraz wskazanie na możliwość wykorzystania informacji o źródle rekomendacji osobistej w przedsiębiorstwie, głównie do budowania/modyfikowania strategii komunikacji. Rozważania zostały przeprowadzone na podstawie danych z rynku ochrony roślin w Polsce. (fragment tekstu)
EN
Information about source of personal recommendation of the product can be used by companies for developing a strategy of market comrnunication. Knowledge from who buyers collect Information and how important are particular sources can help to choose comrnunication channel and evaluate a sales forces. Results from the market survey about source of personal recommendation of crop protection products were used in the article. Growing importance of distributors' representatives is a key trend for crop protection market. What is more, declaration that buyers do not use any recommendation is declining year by year. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
244-251
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Bibliografia
  • Bearden W., Etzel M., Reference Group Influence on Product and Brand Purchase Decisions, Journal of Consumer Research 1982, nr 9 (2).
  • Escalas J., Bettman J., Self-Construal, Reference Groups, and Brand Meaning, Journal of Consumer Research 2005, nr 32 (3).
  • Merton R., Continuities in the Theory of Reference Groups and Social Structure, w: Social Theory and Social Structure, red. R.K. Merton, The Free Press, New York 1957.
  • Nowak L., Pozaekonomiczne determinanty zachowań nabywców, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1995.
  • Rossi A., Contributions to the Theory of Reference Group Behavior, w: Social Theory and Social Structure, red. R.K. Merton, The Free Press, New York 1949.
  • Światowy G., Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.
  • White K., Dahl D., Are All Outgroups Created Equal? Consumer Identity and Dissociative Influence, European Advances in Consumer Research vol. 8, 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194447
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.