PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 193-201
Tytuł artykułu

Metody pomiaru efektywności działań promocyjnych stosowane przez polskie firmy na podstawie badań własnych

Autorzy
Warianty tytułu
Methods of Measuring Promotional Activities Effectivity used by Polish Companies Baseed on Their own Research.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule wyłania się nie najlepszy obraz realizowanych działań promocyjnych i pomiaru ich efektów. Najbardziej zaskakującym spostrzeżeniem jest słabe wykorzystanie narzędzi promocji, jakie oferują nowe technologie , w szczególności internetu. W tym zakresie polskie firmy okazują się nawet lepsze od firm z kapitałem zagrnicznym. Prawdopodobnie jest to efekt ograniczeń ich budżetów promocji, co wymusza poszukiwania tańszych rozwiązań , a takie ciągle jeszcze oferuje internet. Firmy bardzo nisko ocniają efektywność narzędzi promocji. Jest tozgodne z informacjami płynącymi z rynku o stale spadającym zwrocie z inwestycji w działania promocyjne. W związku z tym dziwi fakt, monitoring skutków promocji jest prowadzony za pomocą niewielkiego zestawu metod. wydaje się, że większość z badanych firm ma duże możliwości poprawienia efektywności swoich działań komunikacyjnych. (fragment tekstu)
EN
In the middle of 2009, own study was prepared aiming at identifying methods for meas-urement of promotional actiyities effectiveness and assessing the effectiveness of pro-motional tools used by suryeyed firms (150 firms operating on the Polish market with the employment of morę than 200 people). Main conclusions of the performed research have been presented in this paper. The most surprising observation that the promotional tools offered by new technologies arę used poorly, the Internet tools in particular. Com-panies evaluate the effectiveness of all the promotional tools at a very Iow level. This is consistent with data coming from the market concerning the constantly falling return on investment in promotional activities. Therefore it is astonishing that a poor set of methods is used for monitoring of the promotion after-effects. Such a behavior prevents from promotional activities correction that would help increase effectiveness of those activities. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
193-201
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Blackwell R.D., Miniard P.W., Engel J.F., Consumer Behavior, wyd. 9, Harcourt College Publisher, Fort Worth 2001.
  • Kotler Ph., Marketing, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • Maison D., Utajone postawy konsumenckie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  • Schiffman L.G., Kanuk L.L., Consumer Behavior, wyd. 3, Prentice-Hall, Inc, EnglewoodCliffs, New Jersey 1987.
  • Wojciszke B., Doliński D., Psychologia społeczna, w: Psychologia, red. J. Strelau, D. Doliński, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194301
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.