PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 171 | 365-374
Tytuł artykułu

Wybory strategiczne małych i średnich przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Strategic Choices of SMEs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ciągu ostatniej dekady byliśmy świadkami rosnącego znaczenia strategii, również w odniesieniu do MŚP. W artykule zaprezentowano typowe strategie, które oceniono z perspektywy możliwości ich realizacji przez małe i średnie firmy. (abstrakt oryginalny)
EN
The past decade has witnessed the growing importance of strategy in small and medium-sized enterprises (SMEs). The paper presents a study of the traditional generic strategies of SME, which have been assessed against the companies' resource limitations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
365-374
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Box T.M., 2010, Small firm strategy in turbulent times, Allied Academies International Conference, Academy of Strategic Management. Proceedings, Vol. 9.
  • Bratnicki M., 1997, O tworzeniu strategii przedsiębiorstwa raz jeszcze, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 5.
  • Fournier C., 1993, Techniki zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem, Poltext, Warszawa, s. 41.
  • Caroll P.B., Mui C., 2010, Lekcje warte miliardy dolarów, MT Biznes, Warszawa.
  • Drucker P.F., 2004, Dyscyplina w podejściu do innowacji, Harvard Business Review Polska, styczeń.
  • Eisenhardt K.M., Sull D.N., 2001, Strategy as simple rules, Harvard Business Review, January.
  • Hynes B., 2010, International small business growth: A process perspective, Irish Journal of Management, Vol. 29.
  • Igartua J.L, Garrigos J.A., Hervas-Oliver J.L., 2010, How innovation management techniques support an open innovation strategy, Research Technology Management, Vol. 53.
  • Kiyak T., 1998, The hidden chamions: Lessons from 500 of the world' best unknown companies, Journal of International Marketing, Vol. 6.
  • Lasher W.R., 1999, Strategic Thinking for Smaller Businesses and Divisions, Blackwell Business.
  • Lee L., Gongming, 2007, Partnership or self-reliance: Prescriptions for small and medium-sized enterprises, The Journal of Business Strategy, Vol. 28.
  • Leitner K.H., Guldenberg S., 2010, Generic strategies and firm performance in SMEs: A longitudinal study of Austrian SMEs, Small Business Economics, September.
  • Levin R.I., Travis V.R., 1987, Small company finance: What the books don't say, Harvard Business Review, November-December.
  • Mintzberg H., 1987, Crafting strategy, Harvard Business Review, No. 4, July-August.
  • Moi A., 2005, Marketing i public relations w małej firmie, Helion, Gliwice.
  • Poznańska K., 1996, Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw, Przegląd Organizacji, nr 10.
  • Sibińska A., 2001, Zachowania marketingowe małych i średnich firm a styl kierowania ich właścicieli, Przegląd Organizacji, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194251
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.