PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 227 Metody ilościowe w globalnej gospodarce | 63-74
Tytuł artykułu

Możliwości sprawdzania wiedzy on-line - przegląd stosowanych rozwiązań i opracowania własne

Warianty tytułu
Internet Based Tests and Quizzes Systems - a Selective Review
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wybrane programy i systemy pozwalające na opracowanie testów i sprawdzenie wiedzy z przeznaczeniem do wykorzystania ich w globalnej sieci. Na tle scharakteryzowanych systemów quizów przedstawiono opracowany w Katedrze Statystyki Akademii Ekonomicznej w Katowicach system testów i sprawdzianów. Omawiany system jest ogólnie dostępny i umożliwia anonimowy dostęp. (fragment tekstu)
EN
E-learning tools are an attractive and powerful new way in teaching statistics. There is a huge variety of web-based statistics resources available. The web-based systems contents combine text information, multimedia presentations, interactive demonstrations, on-line computer simulation and tests or quizzes systems. In the paper there are described tools for produce tests and quizzes for the inter- or intranet. The web based tests systems could be used as a supplementary aid in learning statistics. The system of statistics quizzes prepared in University of Economics in Katowice is presented in the paper. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Baziukaite D., Vaira Ż., Idzelyte D. (2008), A Tool to Support Self-Education in a Lifelong Learning, [in:] Innovative Techniques in Instruction Technology, E-learning, E-assessment and education, ed. M.Iskander, SpringerScience, New York.
  • Bugajska-Jaszczort В., Czajkowska M. (2008), Platforma Moodle jako element wspierania procesu nauczania przedmiotów ilościowych na studiach ekonomicznych, [w:] "Metody ilościowe w społeczeństwie informacyjnym", Folia Oeconomica, Uniwersytet Łódzki.
  • Castillo-Ramoran V. (2008), Web Tool for Teachers: Information Systems on Categorized Teacher Materials and Online Examination, [in:] Innovative Techniques in Instruction Technology, E-learning, E-assessment and education, ed. M.Iskander, SpringerScience, New York.
  • Kończak G. (2007), Systemy Web Teaching przegląd rozwiązań stosowanych w różnych krajach, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica, nr 196.
  • Kończak G. (2007a), Nauczanie statystyki - rozwiązania tradycyjne i nowe możliwości interaktywnego wspomagania procesu dydaktycznego, w: Kierunki studiów ekonomicznych - nowe uwarunkowania i wyzwania, AE Katowice.
  • Kończak G. (2008), Rola i znaczenie symulacji komputerowych we wspomaganiu procesu nauczania statystyki, Folia Oeconomica, nr 217.
  • Kończak G. (2008a), Interaktywne pomoce dydaktyczne w nauczaniu statystyki, [w:] Biblioteka Wiadomości Statystycznych. Statystyka wczoraj i dziś, Warszawa.
  • Kuleshov G.G. (2008), Computerized Education: What is Behind the Attractive Curtain?, [in:] Innovative Techniques in Instruction Technology, E-learning, E-assessment and education, ed. M.Iskander, SpringerScience, New York.
  • Rashad A.M., A.A. Youssif, R.A.Abdel-Ghafar, A.E.Labib (2008), E-Assessment Tool: A Course Assessment Tool Integrated into Knowledge Assessment, [in:] Innovative Techniques in Instruction Technology, E-learning, E-assessment and education, ed. M.Iskander, SpringerScience, New York.
  • Zieliński Z. (2006), Platforma e-learning na przykładzie systemu e-learning Moodle, [w:] Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych, Zeszyty Naukowe nr 3, Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość, Kielce.
  • Zieliński Z. (2007), Przegląd wybranych systemów i narzędzi e-learning, [w:] Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych, Zeszyty Naukowe, nr 4. Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość, Kielce.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194197
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.