PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 171 | 306-315
Tytuł artykułu

Istota i pomiar innowacyjności organizacji : case research

Warianty tytułu
The Nature and Measurement of Organizational Innovativeness : Case Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest charakterystyka innowacyjności organizacji jako determinanty budowania przewagi nad konkurentami. Na rzecz realizacji tak postanowionego celu skonstruowano narzędzie pomiaru oparte na pytaniach proponowanych przez M.H. Morrisa i D.F. Kuratko oraz W. Dyducha. Badanie ma charakter analizy przypadku. Przy doborze przedsiębiorstwa kierowano się poziomem efektywności funkcjonowania i rozwoju organizacji znajdującym odzwierciedlenie w przewadze konkurencyjnej. Ostatecznie podmiotem badań zostało małe przedsiębiorstwo produkcyjne zarejestrowane w regionie świętokrzyskim. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to characterize organizational innovativeness as a determinant of building business advantage over competitors. It is based on a questionnaire proposed by M.H. Morris and D.F. Kuratko and by W. Dyduch. The research is a case study. When selecting the company, the level of effectiveness of organization functioning and development, reflected in the competitive advantage, has been taken into consideration. Finally, a small manufacturing company registered in the Świętokrzyskie region has been selected. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
306-315
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Bratnicki M., 2009, Prolegomena do przedsiębiorczego rozwoju organizacji. Próba teoretycznego ustawienia konfiguracji, w: Pyka J. (red.), Kreatywność i innowacyjność w unowocześnianiu przemysłu i usług, TNOiK, Katowice.
  • Dyduch W., 2006, Badanie poziomu przedsiębiorczości organizacyjnej w polskich firmach, w: Romanowska M., Wachowiak P. (red.), Koncepcje i narzędzia zarządzania strategicznego, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa.
  • Dyduch W., 2007, Innowacyjność organizacji - istota, pomiar i powiązanie z efektywnością, w: Bogdanienko J., Kuzela M., Sobczak I. (red.), Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w warunkach globalnych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Łobejko S., 2005, Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacją w przedsiębiorstwie, Oficna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa.
  • Lichtarski J., 2008, O granicach innowacyjności przedsiębiorstwa, w: Bieniok H., Kraśnicka T. (red.), Innowacje zarządcze w biznesie i sektorze publicznym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Morris M.H., Kuratko D.K., 2002, Corporate Entrepreneurship, Harcourt College Publishers.
  • Stanisławski R., Maciaszczyk A., 2008, Innowacyjne rozwiązania procesowe w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce i UE, w: Lachiewicz S., Adamik A., Matejun M. (red.), Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • Strużyna J., 2010, Znaczenie rutyny dla innowacji, w: Bieniok H., Kraśnicka T. (red.), Innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz instytucjami sektora publicznego. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Strużyna J., Ingram T., Kantowicz-Gdańska M., 2010, Analiza paradoksu różnorodności, w: Jaremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości. Różnorodność i jedność, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg.
  • Sus-Juchnowska A., 2004, Ryzyko innowacji produktowych, w: Skalik J. (red.), Zmiana warunkiem sukcesu. Zmiana a innowacyjność organizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194195
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.