PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 227 Metody ilościowe w globalnej gospodarce | 37-44
Tytuł artykułu

Przygotowanie asystentów i doktorantów do nauczania przedmiotów ilościowych

Warianty tytułu
Educating Assistant Lectures And Ph. D. Students to Teach Qualitative Subjects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono kilka refleksji na temat rozwoju statystyki ekonomicznej. Opisano także styl nauczania statystyki. W tym kontekście omówiono kształcenie i przygotowanie asystentów i doktorantów do nauczania statystyki.
EN
Social demand for statistical methods and their applications is constantly growing, hence educating junior members of academic staff is becoming an issue of utmost importance. It is vital for a young academic teacher to take an active part in the process of learning, to practise interpretation and analysis - to give written and oral presentation of findings, and finally, to possess an interactive style of teaching. The latter one is particularly essential in case of statistics, where concept reasoning and interpretation are as important as the technical aspect of data analysis. Working out the most effective teaching style poses a great challenge for the academic teacher of statistics and goes far beyond the standard presentation of teaching content. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Birch J.B., Morgan J.P. (2005), TA Training at Virginia Tech: A Stepwise Progression, The American Statistician no 1. Vol. 59. s. 14-18.
  • Moore D.S. (2005), Preparing Graduate Students to Teach Statistics: Introduction, The American Statistician no 1. Vol. 59. s. 1-3.
  • Stigler M.S., (2000), International Statistics at the Millennium: Progressing or Regressing, Bulletin of the International Statistical Institute, Book 1, s. 11-13.
  • Trewin D. (2007), Ewolucja krajowych systemów statystycznych: trendy i implikacje, Statistical Journal of the lAOS vol. 24, No. 1-2, s. 5-33.
  • Walczak T. (2007), Krajowe systemy statystyczne, Wiadomości Statystyczne, nr 12, GUS, s. 78-83.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194189
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.