PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 117-127
Tytuł artykułu

Telewizja i internet jako narzędzia komunikacji marketingowej

Warianty tytułu
Television and Internet as Marketing Communication Tools.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na przestrzeni ostatnich lat nowe media zachęcały i zachęcają do przejścia z komunikacji masowej do komunikacji ukierunkowanej rozumianej jako indywidualne podejście do odbiorcy.Wszelkie działania zwiazane z komunikacją masową i komunikacją ukierunkowaną rozpoczynają się od pełnego zrozumienia specyfiki rynku.Celem tego działania jest sprawdzenie skuteczności rynkowej produktu oraz ocena możliwości generowania przepływu gotówki. Bez sprawnej i efektywnej komunikacji trudno sobie wyobrazić realizację takich zadań. W chwili obescnej najważniejszymi środkami komunikacji są internet i telewizja. Oba kanały mają ogromne możliwości rozwoju i oba konkurują ze sobą, walcząc o konsumenta oraz o wpływy z reklam. Nadawca komunikatu musi rzetelnie dokonać analizy grupy docelowej i ospowiednio zaplanować komunikację przy uwzględnieniu badań marketingowych. Najbliższe dwa lata pokażą, który środek komunikacji będzie najbardziej dochodowy i czy wydatki na reklamę w internecie w Polsce przewyższą wydatki na komunikację w telewizji. (fragment tekstu)
EN
Nowadays the Internet is not any more perceived as an additional media despite being the youngest media next to mobile television. The Internet has become the second communication channel, just after television, for which most expenses are spent. The Internet gathers more and more advertisement market, so all another mass media like television, radio and press, are forced to find new ways of gaining consumers. First of all, these activities are connected with the change of business models and the movement of consumer's interest from television, press and radio to the Internet. The main goal of this article is comparison of two communication tools - the Internet and television. In the first part of this paper the basic concept of marketing communication in 21st century is introduced. Further, changes and dependences are described according to present and close future. In the last part, the way of budget planning and the chosen ways of measuring efficiency of communication are characterized. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
117-127
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Czubała A., Przesłanki i kierunki zmian kanałów dystrybucji, w: Współczesny marketing- Strategie, red. G. Sobczyk, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008
  • Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Jadczak A., W Warszawie ruszyła telewizja mobilna, Computerworld, 29 wrzesień 2009.
  • Kaznowski D., Nowy marketing, VFP Communications, Łódź 2008.
  • Kotler Ph., Marketing, wyd. 11, Prentice Hali, REBIS, Poznań 2005.
  • Kozielski R., Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • . Krawiec R, Marketing w firmie przyszłości, Diffin, Warszawa 2005.
  • Przybylski H., Public Relations - Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2004.
  • Szymoniuk B., Komunikacja marketingowa - instrumenty i metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194171
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.