PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 86-94
Tytuł artykułu

Rola product placement w komunikowaniu sie przedsiębiorstwa z otoczeniem

Warianty tytułu
Role of Product Placement in Communication Between Company and Surroundings.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
INtensyfikująca sie konkurencja, zmieniające się uwarunkowania prawne, rozwój rynku mediów, a także zmiany w stylach życia odbiorców i sposobach spędzania czasu wolnego powodują, że istnieje potrzeba poszukiwania nowych form komunikowania się przedsiębiorstw z otoczeniem. Konieczność stosowania skutecznych narzędzi z zakresu komunikscji rynkowej związana jest także z przywiązywaniem większej uwagi do marki. Celem artykułu jest ukazanie istoty product placement, uwarunkowań jego stosowania w komunikowaniu się przedsiębiorstwa z podmiotami otoczenia oraz perspektyw rozwoju w świetle zmian regulacji prawnych. (fragment tekstu)
EN
Product placement attractiveness lies in declining approval of traditional advertising , in-creasing competition and eąualising of product ąuality. In conseąuence of these changes, brand managers arę looking for new forms of communication including communication "throughout culture". In this paper the attention has been focused on: - product placement specification and its mechanism of influencing on the customer, - reverse product placement, - perąuisite of the increasing interest in product placement, - conditions of using product placement in communication between companies and surroundings, - prospects of product placement development on Polish market in the light of law changes. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
86-94
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aldridge A., Konsumpcja, Wydawnictwo Sic! Warszawa 2006.
  • Cultural Statistics, Eurostat, Luxembourg 2007, http://www.ukrstat.gov.ua/.
  • Czarnecki A., Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, PWE, Warszawa2003.
  • . Dunn R.G., Identity Crises, a Social Critique of Postmodernism, University of Minnesota Press, Minneapolis 1998.
  • Edery D., Reverse product placement - wykorzystaj wirtualny świat, Harvard Business Review Polska 2007, nr 1.
  • Fisk P., Geniusz marketingu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2009..
  • Gould S.J., Gupta P.B., Grabner-Krauter S., Product Placement in Movies: A Cross-Cultural Analysis of Austrian, French and American Consumers' Attitudes Toward This Emerging, International Promotional Medium, The Journal of Advertising 2000,nr 4.
  • Maison D., Utajone postawy konsumenckie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  • Sacha K., Kampania promocyjna, cz. 2, Marketing w Praktyce 1999, nr 3.
  • Segrave K., Product Placement in Hollywood Film: a History, McFarland & Company,Inc., Publishers, Jefferson 2004.
  • Wątroba W., Homo postmillenicus, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194143
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.