PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 64-75
Tytuł artykułu

Zastosowanie reklamy w marketingu zaangażowanym społecznie

Warianty tytułu
Employment of Advertising in Marketing Involved Socially.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing stale ulega zmianom pod wpływem zmieniających sie potrzeb klientów. Poajwiają się nowe pojęcia: marketing lojalnościowy, internetowy i wiele innych, których charkterystykę można odszukać we współczesnych pozycjach książkowych z marketingu. Coraz częściej przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę, że marketing nie ogranicza się tylko i wyłącznie do zaspokajania potrzeb i pragnień nabywców, ale oddziałuje też na bardzo różne aspekty życia ludzkiego, takie jak zdrowie, środowisko, etykę działania. Aby utrzymać się na rynku, firmy muszą mieć zdolność elastycznego przystosowania się do zmian zachodzących w otoczeniu rynkowym, a to wspomaga znajomości i dostrzegania zarówno szans, jak i zagrożeń firmy. W artykule zostały przedstawione zmiany związane z pojawieniem się marketingu zaangażowanego społecznie - w szczególności zmiany dotyczące sposobu komunikacji marketingowej i informacji o zaangażownaniu społecznym firm. (fragment tekstu)
EN
Marketing undergoes changes influenced by requirements of clients permanently. Last time it is possible to notice on market of change in manner of perception by client of firm getting and products, boost of consciousness of connection of firm with external enclosing and internal, it bears that picture - firm . Simultaneously and enterprises pass frequently case , that it arę not limited marketing only and for alleviating requirement exclusively and thirsts of purchasers, but it affects very different aspects of human lives too, like e.g. health, environment, ethics of operation. In order to keep on market, firms must have ability of elastic accommodation for changes market getting in the midst, but it reąuires it acąuaintance and detection chances equal, as well as threats of firms. Particularly, changes related will be presented changes in article with appearance marketing in-volved socially and CSR- concerning manner communication marketing and information of social engagement of firm. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
64-75
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Andrejczuk M., Firma odpowiedzialna zyskuj e więcej, www./lob.org.pl/artykul-259 l502. htm [dostęp 12.2009].
  • Andrejczuk M., Moda na odpowiedzialność, Nasz Uniwersytet 2009, nr 9. Cyrek P., CSR w praktyce, Manko 2006, nr 2 (50).
  • Łaszyna A., Firma społecznie sympatyczna, Marketing w Praktyce 2002, nr 6.
  • Kotler Ph., Armstrong P., J. Saunders, V. Wong, Marketing - Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2000.
  • Laszlo Ch., Firma zrównoważonego rozwoju, EMKA, Warszawa 2008.
  • Marketing, red. W. Przybyłowski, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Urbaniak M., "Zielony" marketing, Marketing w Praktyce 2001, nr 4.
  • Zawada M., Cause Related Marketing - biznes z duszą, Marketing w Praktyce 2001, nr 8.
  • Dz.U. nr. 180, póz. 1495 oraz nowelizacje wprowadzone w życie dnia l stycznia 2009 roku.
  • GoodPurposeComminity: http://www.goodpurposecommunity.corn/wp-content/uploads/ 2009/10/2009GOODPURPOSEGLOBALRELEASE.pdf.
  • Worldofgood: http://worldofgood.ebay.com [dostęp 12.2009].
  • Earthpositive: http://www.earthpositiveonline.com [dostęp 12.2009].
  • Ekokonsument:http://www.ekonsument.pl/a543_primark zmienia podejście do_pracownikow na_lepsze.html [dostęp 12.2009].
  • Danone: http://www.podzielsieposilkiem.pl [dostęp 12.2009].
  • Cisowianka: http://www.cisowianka.pl/pressroom.php7mernFl&tekst= 16 [dostęp 12.2009].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194135
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.