PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 171 | 149-159
Tytuł artykułu

Strategiczne dylematy polskich przedsiębiorstw w zakresie wyboru geograficznego rynku działania

Warianty tytułu
Strategic Dilemmas of Polish Companies Regarding the Selection of Geographic Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano, jak polskie przedsiębiorstwa rozwiązują dylemat w zakresie wyboru geograficznego rynku działania. Większość z nich wybiera działalność wyłącznie na polskim rynku, a ta część przedsiębiorstw, która decyduje się na wyjście na rynki zagraniczne, koncentruje się na rynku europejskim, zwłaszcza na rynkach państw sąsiadujących z Polską i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents how Polish enterprises solve the dilemma regarding the selection of geographic markets. Most Polish companies choose to act exclusively on the Polish market, and the companies that decide to expand to foreign markets, focus on the European market, particularly on the markets of the countries neighbouring Poland and the countries of Central and Eastern Europe. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
149-159
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Ansoff H.I., 1957, Strategies for diversification, Harvard Business Review, Vol. 35, No 5.
  • Czaplewski L., Wiśniewska E., 2007, Zamierzenia i motywy podejmowania bezpośrednich inwestycji zagranicznych przez polskie przedsiębiorstwa, w: Karaszewski K. (red.), Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w budowaniu potencjału konkurencyjności przedsiębiorstw i podregionów, cz. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń.
  • GUS 2010, Rocznik statystyczny handlu zagranicznego, Warszawa.
  • Jarosiński M., Malinowska M., Woźniak K., 2006, Raport z badań nt.: Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw - etap I, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa (materiał powielony).
  • Jarosiński M., 2007, Raport z badań nt.: Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw - etap II, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa (materiał powielony).
  • KPMG 2005, Ekspansja międzynarodowa polskich przedsiębiorstw, Warszawa.
  • KPMG 2010, Ekspansja międzynarodowa polskich przedsiębiorstw produkcyjnych, Warszawa.
  • Mikołajczyk B., 2005, Cele i działania polskich przedsiębiorstw w perspektywie roku 2008 - wyniki badań, w: Najlepszy E. (red.), Biznes międzynarodowy a internacjonalizacja gospodarki narodowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Obłój K., Wąsowska A., 2010, Uwarunkowania strategii umiędzynarodowienia polskich firm giełdowych, w: Krupski R. (red.) Zarządzanie strategiczne. Strategie organizacji, Prace Naukowe WSZiP, Wałbrzych.
  • Plawgo B., 2004, Internacjonalizacja a zachowania kooperacyjne małych i średnich przedsiębiorstw, w: Stabryła A. (red.), Instrumenty i formy organizacyjne procesów zarządzania w społeczeństwie informacyjnym, t. 2, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Posadzińska I., 2009, Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw budowlanych, w: Rutka R., Wróbel P. (red.), Sukces organizacji. Istota, pomiar, uwarunkowanie, WZUG, Sopot.
  • PriceWaterhouseCoopers, 2006, 9. doroczne badania CEO Survey. Polska perspektywa, Warszawa.
  • Romanowska M., 2009, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, wyd. 2, PWE, Warszawa.
  • Stefaniak P., 2010, Jak zwiększyć atrakcyjność polskich firm za granicą? [online] http://www.praca.wnp.pl/jak-zwiekszyc-atrakcyjnosc-polskich-firm-za-granica,122889_1_0_0.php [dostęp: 29 grudnia 2010].
  • Wziątek-Kubiak A., 2001, Restrukturyzacja aktywności eksportowej, w: Mączyńska E. (red.) Restrukturyzacja przedsiębiorstw w procesie transformacji gospodarki polskiej, t. 1, Wydawnictwo DIG, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194125
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.