PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 255 Methodological Aspects of Multivariate Statistical Analysis : Statistical Models and Applications | 387-396
Tytuł artykułu

Innovations and Usage of New Technologies in Polish Small and Medium-Sized Enterprises : Results of a Sample Survey

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innowacyjność i wykorzystanie nowych technologii w polskich MSP - wyniki badań ankietowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Nowe technologie pozwalają zdobyć przewagę konkurencyjną. Przedsiębiorstwa, które wprowadzają innowacje do swoich produktów lub sposobu funkcjonowania mogą się szybciej rozwijać i są w mniejszym stopniu dotknięte zagrożeniem upadłości w czasie okresie spowolnienia gospodarczego. Od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej firmy mające nowe pomysły na rozwój mogły dofinansować ich realizację dzięki funduszom unijnym. Znaczna część tych środków trafiła do polskich małych i średnich przedsiębiorstw, aby zwiększyć konkurencyjność polskiej gospodarki. Przeprowadzone w roku 2007 oraz w 2009 badanie ankietowe na grupie losowo wybranych ponad 1300 małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce pozwoliło na ilościową ocenę innowacyjności i wykorzystania nowych technologii. Autorzy przedstawiają wyniki badań z uwzględnieniem podziału na branże działalności oraz wielkość przedsiębiorstwa, dzięki czemu możliwe jest wskazanie grup najbardziej innowacyjnych polskich MSP oraz czynników innowacyjność determinujących. (abstrakt oryginalny)
EN
New technologies provide opportunities for competitive advantages. Enterprises which introduce innovations in their activities have more chances for fast development and are less affected by economic slow down. Poland's membership in the European Union gives all enterprises opportunities for financial assistance if they want to implement various kinds of innovations. European funds aimed at promoting innovations are widely used by small and medium-sized enterprises. This financial support helps the whole Polish economy get more competitive. Two sample surveys based on the random samples of 1300 Polish SMEs, carried out in 2007 and 2009, enabled us to evaluate the degree of innovation and the usage of new technologies in the whole sector. In this paper we present basic results of these two surveys with respect to kinds of activities, and size of the surveyed enterprises. This allows us to indicate groups of enterprises with the highest degree of innovation and identify factors which determine their attitude to innovations. (original abstract)
Twórcy
autor
  • University of Gdansk, Poland
  • University of Gdansk, Poland
Bibliografia
  • Acs Z.J. (red.), (1996), Small firms and Economic Growth, vol.1, Elgar Publishing Ltd., Cheltenham, England
  • Davis D.L. Boulding D.W. [1979] A Cluster Separation Measure, IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence, vol. PAMI-1, no. 2, pp. 224-227
  • Eurostat (2009), Science, technology and innovation in Europe
  • Karlsson C, Olsson O., (1998), Product innovation in small and large enterprises, "Small Business Economies", 10.
  • Kohonen T. (1997) Self-Organizing Maps, Springer Verlag
  • Levy, M. and Powell, P. (2005). Strategies for Growth in SMEs - The Role of Information Systems, Elsevier.
  • Mehrtens, J. and Cragg, P. and Mills, A. (2001). A model of Internet adoption by SMEs, Information and Management, 39 (3), 165-176.
  • Mendo, F.A. and Fitzgerald, G. (2005). A multidimensional framework for SMEs e-business progression, Journal of Enterprise Information Management, 18 (6), 678-696
  • Teo, T. and Pian, Y. (2003). A contingency perspective on Internet adoption and competitive advantage, European Journal of Information Systems, 12 (2), 78-92.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
DOI
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194091
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.