PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 170 | 157-167
Tytuł artykułu

Wpływ strategii wiedzy i strategii zarządzania wiedzą na organizację funkcjonowania przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
The Influence of Knowledge and Knowledge Management Strategies on Organizational Functioning of the Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano istotę strategicznego zarządzania wiedzą, przedstawiono typologie i charakterystykę podstawowych strategii wiedzy i strategii zarządzania wiedzą oraz istniejące związki między nimi. Następnie omówiono zasadnicze wpływy rozwiązań przyjmowanych w ramach strategicznego zarządzania wiedzą na wybrane obszary organizacji funkcjonowania przedsiębiorstwa: system zarządzania zasobem ludzkim, strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa i system zarządzania relacjami z klientami. (abstrakt oryginalny)
EN
In the paper the author presents the issue of strategic knowledge management; the typology and characteristics of basic knowledge and knowledge management strategies, as well as relations between them have been described. Furthermore, the author points out to the fundamental solutions elaborated within strategic knowledge management influencing selected areas of enterprise's organizational functioning, i.e.: human resources management system, enterprise's organizational structure, and management system concerning relations between clients. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
157-167
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Hansen M.T., Nohria N., Tierney T., 1997, What's your strategy for managing knowledge? Harvard Business Review, March-April.
  • Leibold M., Probst G., Gibbert M., 2002, Strategic Management in the Knowledge Economy, Publicis Kommunikations Agentur Gmbh, GWA, Erlanger.
  • Pierścionek Z., 2003, Strategie konkurencji i rozwój przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Rudawska E., 2008, Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa, Rozprawy i Studia, t. (DCCXC) 716, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Stabryła A., 2000, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.
  • Tiwana A., 2003, Przewodnik po zarządzaniu wiedzą. E-biznes i zastosowania CRM, Placet, Warszawa.
  • Zhou A.Z., Fink D., 2003, The intellectual capital web. A Systematic linking of intellectual capital and knowledge management, Journal of Intellectual Capital, Vol. 4, No. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171193563
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.