PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 135 | 296-307
Tytuł artykułu

Komunikacja marketingowa organizacji publicznej

Warianty tytułu
Marketing Communication of a Public Organisation.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie procesu komunikacji marketingowej organizacji publicznej. Oparto się na jednym z podstawowych kanałów komunikacji stosowanych przez podmioty sektora publicznego jakim jest Biuletyn Informacji Publicznej (BIP). Analizie poddano wszystkie 116 BIP-ów gmin województwa warmińsko-mazurskiego.(fragment tekstu)
EN
One of the ideas to improve functioning of a public sector is the New Public Management (NPM). According to this concept, public organizations in their activity more frequently tend to use the management tools used by companies. The aim of this study is to present the process of developing marketing communication of a public organization. The analysis was based on one of the main channels of communication used by public sector entities, which is the Public Information Bulletin. Transmission of information by public organization is due to the existing regulatory environment formalized and routine. This results from the fact that the BIP is an essential tool of communities communication with its surrounding, also the range of information contained therein describes all areas of functioning of a municipality. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
296-307
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Dobek-Ostrowska B., Wiszniewski R., Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wydawnictwo Astrum , Wrocław 2007.
  • Domański T., Kowalski R, Marketing dla menedżerów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2000.
  • Grzywińska K., BIP jako element informacji gospodarczej na poziomie gminy, praca magisterska, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Olsztyn 2009.
  • Knecht Z., Public relation w administracji publicznej, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2006.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa 1999.
  • Kotler Ph., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Kożuch B., Zarządzanie usługami publicznymi, Wydawnictwo Placet, Kraków 2008.
  • Mucha M., Obowiązki administracji publicznej w sferze dostępu do informacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.
  • Owsiak S., Finanse publiczne. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • System identyfikacji wizualnej BIP, (on-line), dostępny w Internecie: http://www.bip.gov.pl/ articles/view/44, dostęp 2912.2009.
  • Zalewski A., Nowe zarządzanie publiczne jako instrument poprawy efektywności sektora publicznego, w: Zarządzanie organizacjami publicznymi, red. K. Krukowski, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Olsztyn 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171193561
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.