PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 191 Faces of Competitiveness in Asia Pacific | 141-149
Tytuł artykułu

Human Capital as a Source of Competitive Advantage of East Asian Corporations (Chinese and Japanese)

Warianty tytułu
Kapitał ludzki jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw wschodnioazjatyckich (chińskich, japońskich)
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Kapitał ludzki stanowi o przewadze konkurencyjnej firm o zasięgu międzynarodowym. Wartości społeczne i kulturowe danego obszaru geograficznego stanowią wyzwanie dla wielu menedżerów, w szczególności są to kraje Azji Wschodniej o jakże odległej i odmiennej cywilizacji. Praca na tym obszarze stwarza liczne problemy menedżerom zachodnim. Ekspresja wrodzonych cech osobowości menedżerów azjatyckich nosi znamiona ich specyficznej kultury narodowej, trudnej do zrozumienia menedżerom o proweniencji europejskiej czy amerykańskiej, co stanowić może o sukcesie firm azjatyckich, działających w określonych warunkach gospodarki światowej.(abstrakt oryginalny)
EN
The main purpose of this article is to present human capital as one of the main competitive advantage in international corporations. In particular, this study is devoted to Asian managers and their values, patterns of behaviours that might be key factors determining success of Asian companies. Because of the specific cultural, social, and personal features, Chinese and Japanese way of management is still an enormous challenge for American and European managers working on that market.(original abstract)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Baron A., Armstrong M., Zarządzanie kapitałem ludzkim, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2008.
  • Bembenek B., Piecuch T., Wpływ japońskich doświadczeń na teorie i praktykę zarządzania zachodnich przedsiębiorstw, [in:] B. Skulska (ed.), Integracja Azji Wschodniej. Mit czy rzeczywistość?, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  • Chee H., West Ch., Myths about Doing Business in China, Palgrave Macmillan, New York 2004.
  • Chiu Y., Influence on expatriate social networks in China, The International Journal of HRM 2009, Vol. 20, No. 4.
  • Goby V.P., Ahmed Z.U., Annavarjula M., Ibrahim D.N., Osman-Gani A., Determinants of expatriate success: An empirical study of Singaporen expatriates in the Peoples Republic of China, Journal of Transnational Management Development 2002, Vol. 7, Issue 4.
  • Góralczyk B., Chiny a nowy ład gospodarczy [conference presentation], Presented at: Integracja Azji Wschodniej. Mit czy rzeczywistość?, Wrocław University of Economics, 16 November 2009.
  • Granice konkurencji, Grupa Lizbońska, Poltext, Warszawa 1996.
  • Hodgetts R., Modern Human Relations at Work, 6th edition, Dryden Press, Fort Worth, TX ,1996.
  • Linowes R.G., The Japanese manager's traumatic entry into the US: Understanding the American-Japanese cultural divide, [in:] D. Thomas (ed.), Readings and Cases in International Management a Cross-cultural Perspective, Sage Publication, 2003.
  • Makin P., Cooper G., Organizacje a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy, PWN, Warszawa 2000.
  • Miroński J., Zarys teorii przedsiębiorstwa opartej na władzy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2004.
  • Przytuła S., Psychologia zarządzania. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  • Selmer J., Coping strategies applied by western vs overseas Chinese business expatriates in China, International Journal of HRM 2002, Vol. 13, No. 1.
  • Skulska B. (ed.), Biznes międzynarodowy w regionie Azji i Pacyfiku, Adam Marszałek, Toruń 2009.
  • Walsh J.P., Wang E., Xin K.R, Same bed, different dreams: Working relationships in Sino-American joint ventures - The litmus test for success in China, Journal of World Business 1999, Vol. 34, No. 1.
  • Warner M., Chinese management at the crossroads: Setting the scene, Asia Pacific Business Review 2010, Vol. 16, No. 3.
  • Webster's Seventh New Collegiate Dictionary, Merriam Webster, U.S., 1969.
  • Yamazaki Y., Kares C., Expatriate learning: Exploring how Japanese managers adapt in the United States, International Journal of HRM 2007, Vol. 18, No. 8.
  • http:// gmacglobalrelocationtrends.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171193213
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.