PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 169 | 301-310
Tytuł artykułu

Wybory strategiczne w marketingu międzynarodowym

Autorzy
Warianty tytułu
Strategic Decisions in International Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zamierzeniem referatu jest identyfikacja morfologii strategicznych wyborów przedsiębiorstw w marketingu międzynarodowym. Podjęta refleksja zmierza do ukazania natury i specyfiki strategii rozwoju firm - zarządzania i marketingu, ich rozstrzygnięć w wymiarze międzynarodowym, w perspektywie coraz głębszych i szerszych procesów internacjonalizacji i globalizacji. W myśl sformułowanej w artykule propozycji, strategiczne rozstrzygnięcia marketingu międzynarodowego obejmują dwie zasadnicze części: strategię wejścia oraz strategię obecności przedsiębiorstwa na rynku zagranicznym. Analiza obu obszarów zasadniczych - strategicznych decyzji jest przedmiotem syntetycznej i selektywnej charakterystyki. W takim ujęciu artykuł wpisuje się w nurt dyskusji nad wyborami strategicznymi w przedsiębiorstwach, ich uwarunkowaniami i rezultatami. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to determine the morphology of strategic decisions in international marketing. In particular, the paper deals with market entry strategies and the strategies of expansion on those markets. The author analyses market entry strategy by describing its basic aspects: space, time, organization, and costs. The key components of the expansion strategy are, on the other hand, viewed as the company's approach to the market (standardization-adaptation strategies), market orientation (EPRG approach), market competition strategy and market service strategies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
301-310
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Backhaus K., Buschken J., Voeth M., 2001, Internationales Marketing, Schaffer- Poeschel Verlag, Stuttgart.
  • Berekoven L., 1985, Internationales Marketing, Verlag Neue Wirtschafts-Briefe, Berlin.
  • Dietl J., 2005, Ekspansja marketingu, w: Wiktor J.W. (red.) Euromarketing. Strategie przedsiębiorstw na rynku europejskim, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Drucker P., 2004, Natchnienie i fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
  • Duliniec E., 2009, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa.
  • Faulkner D., Bowman C., 1996, Strategie konkurencji, Wydawnictwo Gebethner & Ska, Warszawa.
  • Harrison A., Dalkiran E., Elsey E., 2000, International Business. Global Competition from a European Perspective, Oxford University Press, New York.
  • Hunerberg R., 1994, Internationales Marketing, Verlag Moderne Industrie, Landsberg/Lech.
  • Kulhavy E., 1990, Internationales Marketing, Rudolf Trauner Verlag, Linz.
  • Meissner H.G., Aussenhandelmarketing, 1981, Schaffer-Poeschel Verlag, Stuttgart.
  • Muhlbacher H.G., Dahringer L., Leits H., 1999, International Marketing. A Global Perspective, ITBP, London.
  • Nowakowski M.K. (red.), 2000, Biznes międzynarodowy - obszary decyzji strategicznych, Wydawnictwo Key Tekst, Warszawa.
  • Obłój K., 2010, Pasja i dyscyplina strategii, Rzeczpospolita, Klasyka biznesu, Warszawa.
  • Ohmae K., 1982, The Mindof the Strategist, McGraw-Hill, New York.
  • Pierścionek Z., 2003, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Porter M., 2010, Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Rzeczpospolita, Klasyka biznesu, Warszawa.
  • Stabryła A., 2000, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.
  • Sznajder A., 1995, Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., 2007, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa.
  • Welch J., Welch S., 2010, Winning znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
  • Wiktor J.W., Oczkowska R., Żbikowska A., 2008, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa.
  • Wrzosek W. (red.), 2004, Strategie marketingowe, PWE, Warszawa.
  • Żabiński L. (red.), 2002, Marketing globalny i jego strategie. Uwarunkowania, podstawowe opcje, instrumenty, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171193021
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.