PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 169 | 100-112
Tytuł artykułu

Międzynarodowe uwarunkowania procesów podejmowania decyzji w centrach zakupów przedsiębiorstw

Warianty tytułu
International Conditions of Decision-Making Processes in Enterprises' Buying Centres
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono rozważania na temat międzynarodowych uwarunkowań podejmowania decyzji w centrach zakupów przedsiębiorstw. Płaszczyzną poszukiwań owych uwarunkowań uczyniono wybrane sfery otoczenia przedsiębiorstw. Posługując się modelowym ujęciem funkcjonowania centrum zakupu, autorstwa Webstera i Wilda, podjęto próbę identyfikacji relacji badanej organizacji z centrami zakupów jej klientów w Polsce, na Ukrainie oraz w Hiszpanii. Przeprowadzona diagnoza unaoczniła zarówno podobieństwa, jak i różnice w funkcjonowaniu wymienionych centrów. Dla badanej organizacji stanowią one istotne dane wejściowe w procesie zarządzania. (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses the subject of international conditions of the decision making processes concerning enterprises' centres of shopping. Selected spheres of the environment of the enterprises have been made the area of research of those conditionings. Based on Webster and Wild's model of functioning of enterprises' buying centres, an attempt has been made to identify the relations of the researched organization with its customers' buying centres in Poland, Ukraine and Spain. The diagnosis showed both similarities and differences in the functioning of the centres. The research brings essential data input for the process of management of this organisation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
100-112
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Backhaus K., 1992, Industriegutermarketing, Auflage, Monachium.
  • Banoma T., 1982, Major sales: Who really does the buying? Harvard Business Review, Vol. 60, May-June.
  • Dejnaka A., 2002, CRM zarządzanie kontaktami z klientami, One Press, Helion.
  • Doyle P., Woodside G., Michell P., 1979, Organizational buying in new task and rebuy situation, Industrial Buying Behaviour, Vol. 8.
  • Grupa Lizbońska, 1996, Granice konkurencji, PFPK-Poltext, Warszawa.
  • Hofstede G., Hofstede G.J., 2007, Kultury i organizacje, PWE, Warszawa.
  • Polska Izba Gospodarcza: Ukraina [online] http://www.pcc.org.pl/index.php/pl/art?id= 372, [dostęp: 12 grudnia 2010].
  • Robinson P., Faris C., Wind Y., 1967, Industrial Buying and Creative Marketing, Allyn and Bacon, Boston.
  • Saporta B., 1989, Marketing Industriel, Edition Eyrolles, Paris.
  • Trompenaars F., Hampden-Turner Ch., 2002, Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarcze], Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Urbaniak M., 1998, Marketing przemysłowy i zagadnienia jakości, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Współpraca gospodarcza: Hiszpania [online] http://www.mg.gov.pl/Wspolpraca+z+zagranica/Wspolpraca+gospodarcza+Polski+z+krajami+UE+i+EFTA/hiszpania.htm [dostęp: 12 grudnia 2010].
  • Współpraca gospodarcza Polska - Ukraina [online] http://www.ukraine-poland.com/handel/handel.php?id=2.txt [dostęp: 12.12.2010].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192909
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.