PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 169 | 89-99
Tytuł artykułu

Maksymalizacja wartości jako podstawa strategii przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Value Maximization as a Foundation of the Enterprise Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Procesy globalizacji oraz integracji gospodarczej stawiają przed przedsiębiorstwami nowe wyzwania w zakresie wzrostu ekonomicznej efektywności i konieczności wykorzystania do tego nowoczesnych narzędzi zarządzania. Rodzi to potrzebę reorientowania systemów zarządzania przedsiębiorstwami i tworzenia nowej strategii ich funkcjonowania. Powstanie strategii kreowania wartości należy postrzegać jako logiczną konsekwencję rozwoju i upowszechniania prowartościowego paradygmatu zarządzania przedsiębiorstwem, który implikuje potrzebę stworzenia i wdrażania narzędzi umożliwiających efektywną realizację podstawowego finansowego celu przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
Globalization and economic integration processes pose new challenges to enterprises in the scope of the growth of economic effectiveness and the necessity to use modern management tools in order to achieve that. It creates a need to reorient the systems of managing enterprises and to form a new strategy for their functioning. The formation of a new value based strategy must be perceived as a logical consequence of the development and the propagation of pro-value paradigm of enterprise management, which implies a need for creating and implementing tools enabling effective implementation of the basic goal of an enterprise, which in this case is the maximization of its market value. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
89-99
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Mallette F., 2004, A Framework for Developing Your Financial Strategy, L.E.K. Consulting Executive Insights, Vol. VI, Issue 3.
  • Nowak E. (red.), 2004, Controlling w działalności przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Olsen E., 2002, New Directions in Value Management, The Boston Consulting Group, http://www.bcg.com/impact_expertise/publications/files/New_Directions_Value_Management_Dec2002.pdf [dostęp: 8 lutego 2009].
  • Olsen E., 2003, Rethinking Value-Based Management, Handbook of Business Strategy, Vol. 4.
  • Polowczyk J., 2008, Kreowanie wartości przedsiębiorstwa jako kluczowy element strategii biznesowej, w: Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania nr 6, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Porter M.E., 1996, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
  • Porter M.E., 2001, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Rappaport A., 1995, Shareholder Value. Wertsteigerung als Mafistab fur die Unternehmensfuhrung, Schaffer-Poeschel Verlag, Stuttgart.
  • Rokita J., 2005, Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
  • Schierenbeck H., Lister M., 2002, Value Controlling. Grundlagen Wertorientierter Unternehmensfiihrung, R. Oldenbourg Verlag, Munchen-Wien.
  • Schultze W., Hirsch C., 2005, Unternehmenswertsteigerung durch wertorientiertes Controlling. Goodwill-Bilanzierung in der Unternehmenssteuerung, Verlag Vahlen, Munchen.
  • Sierpińska M. (red.), 2004, Controlling funkcyjny w przedsiębiorstwie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Stabryła A., 2005, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Starovic D., Cooper S., Davis M., 2004, Maximising Shareholder Value. Achieving clarity in decision-making, CIMA, London.
  • Urbanek G., 2010, Wycena kompetencji przedsiębiorstwa, Przegląd Organizacji nr 11.
  • Woźniak-Sobczak B., 2005, Funkcje kapitału w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192907
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.