PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 169 | 31-39
Tytuł artykułu

Strategiczny wybór oparty na twórczości

Warianty tytułu
The Creativity-Based Strategic Choice: a Dialectical Framework
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W celu przetrwania i pomyślności organizacje muszą zespalać stabilność, niezawodność i eksploatację ze zmianą, twórczością i eksploracją. Zaprezentowaliśmy dialektyczne spojrzenie na wybór strategiczny, w którym strategia i twórczość są wzajemnie powiązane - są przeciwstawne, ale zarazem się wspomagają. Wykorzystaliśmy dwanaście różnych teoretycznych koncepcji organizacji jako podstawę do opisu wyzwań stojących przed organizacją wprowadzającą twórczość strategiczną. Zasugerowaliśmy również drogi radzenia sobie z owymi wyzwaniami. (abstrakt oryginalny)
EN
To survive and prospect, organizations must reconcile stability, reliability, and exploitation with change, creativity, and exploration. We present a dialectical view of strategic decision making, in which strategy and creativity are fundamentally interdependent - contradictory but mutually helpful. Twelve different theoretical lenses were used to show me challenges organizations face in pursuing strategic creativity. Suggestions on how these challenges might be overcome are also presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
31-39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bilton C., Cummings S., 2010, Creative strategy: Reconnecting business and innovation, Wiley, Chichester.
  • Birkinshaw J., 2010, Reinventing management. Smaller choices for getting work done, Jossey Boss/Wiley, San Francisco.
  • Bratnicka K., 2010, Twórczość jako arena badań zarządzania: Podstawowe zagadnienia i pojęcia, Organizacja i Zarządzanie, (w druku).
  • Bratnicki M., 2001, Dylematy i pułapki współczesnego zarządzania, Gnome, Katowice.
  • Bratnicki M., Olszak C.M., Ziemba E., 2010, Bilansowanie eksploracji i eksploatacji wiedzy dla tworzenia przewagi konkurencyjnej organizacji, w: Pyka J. (red.), Nowoczesność przemysłu i usług. Współczesne wyzwania i uwarunkowania rozwoju przemysłu i usług, TNOIK, Katowice, s. 137-147.
  • Child J., 2005, Organization: Contemporary principles and practice, Blackwell Publishing, Malden/Oxford/Carlton.
  • Farjoun M., 2010, Beyond dualism: Stability and change as a duality, Academy of Management Review, Vol. 35, s. 202-225.
  • Fisher C.M., Amabile T., 2009, Creativity, improvisation and organization, w: Ricards T., Runco M.A., Mager S. (red.), The Routledge companion to creativity, Routledge, London/New York, s. 13-24.
  • Gong Y., Huang J.C., Farh J., 2009, Employee learning orientation, transformational leadership, and employee creativity: The mediating role of employee creative self-efficacy, Academy of Management Journal, Vol. 52, s. 765-778.
  • Hitt M.A., Duane R.D., Hoskinsson R.E., 2010, Strategic Management: Competitiveness and globalization, wyd. 9, South Western, Mason.
  • Koivunen N., Rehn A. (red.), 2009, Creativity and the Contemporary Economy, Copenhagen Business School, Liber.
  • March J.G., 2008, Introduction, w: March J.G. (red.), Explorations in Organizations, Stanford University Press, Stanford, s. 1-10.
  • Mazzei M.J., 2010, Strategic entrepreneurship: Insights from multiple organizational theories, referat przedstawiony na corocznej konferencji Academy of Management, Montreal.
  • Raisch S., Birkinshaw J., 2008, Organizational ambidexterity: Antecedents, outcomes, and moderators, Journal of Management, Vol. 34, s. 375-409.
  • Ringland G., Lustig P., Sparrow O., 2010, Beyond Crisis. Achieving Renewal in a Turbulent World, Wiley, Chichester.
  • Townley B., Beech N., 2010, The discipline of creativity, w: Townley B., Beech N. (red), Managing creativity. Exploring the paradox, Cambridge University Press, Cambridge, s. 3-22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192887
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.