PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 169 | 9-20
Tytuł artykułu

Uwarunkowania powodzenia strategii przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Conditions for Success of Corporate Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Budowa strategii przedsiębiorstwa opiera się na konstytutywnych decyzjach dotyczących przyszłości organizacji - celu jej istnienia, alokacji zasobów oraz interakcji z otoczeniem. Istotność poszczególnych elementów determinujących strategię sprawia, że proces jej budowy jest wielopłaszczyznowy, a efekty trudne do jednoznacznego prognozowania. Powoduje to, że powodzenie przedsiębiorstwa jest uzależnione od wielu obszarów jego funkcjonowania, które tworzą kompleksowy system wzajemnie ze sobą powiązanych elementów. Poszczególne składowe tego systemu charakteryzują się zróżnicowanym oddziaływaniem na przedsiębiorstwo, wymuszając właściwą konfigurację zasobów organizacyjnych oraz odpowiednią kooperację z otoczeniem. (abstrakt oryginalny)
EN
The construction of the company's strategy is based on the constitutive decisions concerning the future of the organization - the purpose of its existence, the allocation of resources and the interaction with the environment. The significance of the different elements determining a strategy makes the construction process multifaceted and the effects difficult to clearly predict. The result is that business success is dependent on a number of areas of its operation, which form a complex system of interrelated elements. The individual components of this system have varying degrees of impact on a company by forcing the appropriate configuration of organizational resources and appropriate cooperation with the environment. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
9-20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Ansoff H.I., 1985, Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa.
  • Cheese P., 2008, Driving high performance in the talent-powered organization, Strategic HR Review, Vol. 7, No. 4.
  • Elbanna S., 2009, Determinants of strategic planning effectiveness: extension of earlier work, Journal of Strategy and Management, Vol. 2, No. 2.
  • Gołębiowski T., 2001, Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa.
  • Harrison E.F., Pelletier M.A., 2001, Revisiting strategic decision success, Management Decision, No. 39/3.
  • Kowal J., 1998, Metody statystyczne w badaniach sondażowych rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Krupski R., (red.) 2007, Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Lynch R., 2006, Corporate strategy, Financial Times - Prentice Hall.
  • Obłój K., 2007, Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
  • Strużycki M., (red.), 2002, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa.
  • Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., 2004, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa.
  • Zieleniewski J., 1981, Organizacja i zarządzanie, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192883
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.