PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 168 | 358-368
Tytuł artykułu

Strategia rozwoju lokalnego poprzez sport i rekreację - case study gmina Gniewino

Warianty tytułu
The Strategy for Local Development through Sports and Recreation; a Case Study of the Gniewino Commune
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Do rzadkości należy oparcie strategii rozwoju lokalnego na sporcie i rekreacji. W artykule przedstawiono doświadczenia budowy i wdrażania strategii rozwoju gminy, opartej na sporcie, wykorzystując jako studium przypadku gminę Gniewino w powiecie wejherowskim. Stanowi ona rekomendowane na liście UEFA Centrum Pobytowe dla uczestników Euro 2012 i na tej osi opiera swoją aktualną strategię marketingową oraz przyszłe działania rozwojowe. Celem podjętych badań i analiz było przedstawienie doświadczeń w zakresie zarządzania sportem na poziomie gminy oraz w perspektywie strategicznej, jako podstawowego kierunku rozwoju gminy, na tle szerokich uwarunkowań tych procesów, wobec ograniczeń kontynuacji przedsięwzięcia w perspektywie i potencjalnych zagrożeń. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper describes the process of creating and implementing a sports-based development strategy on the example of a case study of the Gniewino commune. The aim of the study and of the analysis was to describe the experience of sports management at the level of a commune and in a strategic perspective, as the basic direction of the communes development, in the context of broad conditions of these processes, in the face of potential threats, including limitations in continuing the project. (original abstact)
Rocznik
Numer
Strony
358-368
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Bale J., 2000, The changing face of football. Stadiums and communities, Soccer and Society, Vol. 1 (1).
  • Dziubiński Z., Jankowski K., 2009, Kultura fizyczna w społeczeństwie nowoczesnym, Wydawnictwo AWF, Warszawa.
  • Frankowski Z., Siemiński W., Topczewska T., Zuziak Z., 2000, Działalność marketingowa gmin. Zarys ujęć marketingu terytorialnego, Wydawnictwo WSH, Ciechanów.
  • Hubner H., 2009, Local sports activity and sport facilities, w: Jutting D.H., Shulze B., Muller U. (eds), Local Sport in Europe, Edition Global-lokale Sportkultur Vol. 25, Waxmann Verlag, Munster, New York, Munchen, Berlin.
  • Komisja Europejska, 2007, Biała księga na temat sportu, Luksemburg, UOPWE.
  • Kozłowski S., 2007, Przyszłość ekorozwoju, Wydawnictwo KUL, Lublin.
  • Kruk H., Waldziński D., 2010, Rozwój zrównoważony i konkurencyjność regionów - rozważania teoretyczne, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 110.
  • Lenartowicz M., 2009, Stadiony piłkarskie w społeczności lokalnej, Raport AWF, Warszawa.
  • Mosz J., Femiak J., 2007, Obiekty sportowe jako źródło atrakcyjności świata sportu i podstawa tożsamości lokalnej - historia i współczesność, w: Nowocień J. (red.), Społeczno-edukacyjne oblicze współczesnego sportu i olimpizmu, Wydawnictwo AWF, Warszawa.
  • Nowacki R., 2008, Marketing a strategie rozwoju polskich gmin, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 3 (1203).
  • Nowińska E., Strategiczne planowanie rozwoju gmin na przykładzie gmin przygranicznych, w: Gruchman B., Walk F., Nowińska E. (red.), Strategia rozwoju lokalnego na przykładzie gmin pogranicza polsko-niemieckiego, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
  • Penn R., Kiddy M., 2009, Sport and health: The return of the local, w: Jutting D.H., Shulze B., Muller U. (red.), Local Sport in Europe, Edition Global-lokale Sportkultur Vol.25, Waxmann Verlag, Munster, New York, Munchen, Berlin.
  • Stando A., 2005, Obszary lokalnej polityki gospodarczej, Prace Naukowe AE we Wrocławiu, nr 1083.
  • Strategia rozwoju gminy Gniewino do 2015 roku, 2005, Uchwała Rady Gminy Gniewino z dn.30.03.2005 roku, Gniewino.
  • Strategia Rozwoju Sportu w Polsce do 2015 roku, 2007, Ministerstwo Sportu, Warszawa.
  • Wanagos M., 2010, Rola działań marketingowych samorządów lokalnych w rozwoju turystyki na przykładzie województwa pomorskiego, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 109.
  • Waśkowski Z., 2005, Relacyjny model rynku sportowego i jego marketingowe implikacje, Świat Marketingu. Luty 2005, www.swiatmarketingu.pl (dostęp 5.01.2011).
  • Węgrzyn A., 2004, Metody formułowania strategii rozwoju gmin w Polsce, Praca doktorska AE we Wrocławiu.
  • Wierzbicki K., Krajewski K., 2004, Kierunki rozwoju infrastruktury technicznej obszarów wiejskich w Polsce, Woda, Środowisko, Obszary Wiejskie, t. 4, z. 2B.
  • Zakrzewska-Półtorak A., 2010, Współczesne uwarunkowania rozwoju gospodarki regionalnej i lokalnej w Polsce, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 109.
  • Ziółkowski M., 2000, Proces formułowania strategii rozwoju gminy, Instytut Przedsiębiorczości i Samorządności, Warszawa.
  • Ziółkowski M., 2003, Proces strategicznego zarządzania rozwojem gminy, w: Samorząd terytorialny a rozwój gospodarczy regionów w Polsce, IRWiK, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192761
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.