PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | z. 4 | 491-496
Tytuł artykułu

Kanały dystrybucji produktów mleczarskich instrumentem ekonomicznej konkurencyjności mleczarni

Autorzy
Warianty tytułu
Distribution Channels of Dairy Products as an Instrument of Dairy's Economic Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podmiotami badań były dwie spółdzielnie mleczarskie, usytuowane obok siebie w jednym województwie, w latach 2004-2006. Badane mleczarnie różniły się między sobą zdecydowanie odmiennymi kanałami dystrybucji swoich produktów mleczarskich. Kondycja ekonomiczna mleczarni II, która korzystała wyłącznie z własnych hurtowni i sklepów firmowych wyrażona w postaci 11-tu wskaźników ekonomiczno-finansowych była średnio zdecydowanie wyższa (korzystniejsza) odpowiednio we wszystkich analizowanych przypadkach w porównaniu do mleczarni I, korzystającej ze zróżnicowanych kanałów dystrybucji, w tym ze znaczącym udziałem super- i hipermarketów. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper identifies and examines two dairies situated close to each other in one region within 2004-2006. Survey concerns products distribution channels of above mentioned dairies as well as the factors deciding upon choosing those channels and also economic conditions expressed in earning capacity, productivity, turnovers, financial liquidity and indebtedness level. Surveyed dairies varied with different distribution channels of dairy products. First dairy used differentiated distribution channels including modern ones (super and hyper markets) . The contribution of sold products value through modern channels increased in surveyed period from 7,0% to 14,1%. But as far as the contribution of sold products value through firm 's shops and wholesalers concerned, it decreased from 21,8% to 19,2%. Second dairy sold products only through own wholesalers and firm 's shops. The economic condition of second dairy expressed in 11 economic-financial ratios was average higher (better) respectively in all analyzed cases comparing to first dairy. (original abstract)
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
491-496
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Cyrek P., Cyran K. 2006: Czynniki konkurencyjności wybranych kanałów dystrybucji żywności w opinii konsumentów. Prace Naukowe AE we Wrocławiu, nr 1118, Wrocław, 147-151.
  • Drelichowski L., Sikora M. 2006: Rozwiązania logistyczne w przedsiębiorstwach przetwórstwa mleka jako jedno ze źródeł przewagi konkurencyjnej. Prace Naukowe AE we Wrocławiu, nr 1118, Wrocław, 187-192.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.1994: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa, 258-261.
  • Janik W. 2001: Przedsiębiorczość i przedsiębiorstwo. WSPiA, Lublin, 99.
  • Micherda B. 2004: Współczesna rachunkowość w kreowaniu wiarygodnego obrazu działalności jednostki gospodarczej. Wyd. AE w Krakowie, Kraków, 47.
  • Porter M. 2006: Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników. HELION, Gliwice, 35-36.
  • Seremak-Bulge J. 2005: Rozwój rynku mleczarskiego i zmiany jego funkcjonowania w latach 1990-2005. IERiGŻ-PIB, Warszawa, 127-136.
  • Sierpińska M., Jachna T. 2002: Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych. PWN, Warszawa, 81-89.
  • Smoleński Z. 2007: Rynek mleka i produktów mleczarskich. IERiGŻ-PIB, Warszawa, 223-228.
  • Spyra Z. 2007: Kanały dystrybucji. Kształtowanie relacji. CeDeWu, Warszawa, 13-17.
  • Stankiewicz M.J. 2005: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Dom Organizatora, Toruń, 298-301.
  • Urban R. 2007: Wyniki produkcyjne przemysłu spożywczego. IERiGŻ-PIB, Warszawa, 142-157.
  • Zuzek D.K. 2006: Czynniki kształtujące konkurencyjność polskiego przemysłu spożywczego. Prace Naukowe AE we Wrocławiu, nr 1118, Wrocław, 564-569.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192735
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.