PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | z. 4 | 463-468
Tytuł artykułu

Problemy ekonomiczne produkcji warzywniczej i konkurencyjność polskich produktów na rynkach zagranicznych

Warianty tytułu
The Main Economic Problems of the Polish Vegetable Production and Its Competitiveness on the Foreign Markets
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W materiale przedstawiono charakterystykę produkcji warzyw w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej. Produkcja warzyw wymaga szybkich zmian, które pozwolą konkurować polskim producentom na rynku międzynarodowym. Szczególną uwagę należy przywiązywać do koncentracji produkcji, jej jakości, a także marketingu. W przypadku rozdrobnionej produkcji wskazana jest współpraca pomiędzy producentami, jednak ta bariera może okazać się bardzo trudna do przejścia. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper was to characterize Polish vegetable production, especially in comparison to E.U. Member States vegetable production. The analysis showed that a lot of change has to take place in order to enhance the competitive power of the Polish producers of vegetables on the European market. The most important issues are: to start the process of concentrating the vegetable production, to take measures to ensure the vegetables quality, to use modern mechanisms of marketing. The cooperation between producers is strongly recommended, but this goal will be rather difficult to accomplish. (original abstract)
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
463-468
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • FAOSTAT 2005, 2006, 2007.
  • GUS. 2006: Rocznik Statystyczny.
  • Grzelak A. 2005: Bariery rozwoju i funkcjonowania grup producenckich w polskim rolnictwie w świetle badań ankietowych. Agrobiznes 2005. Zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1070, 299-304.
  • Kaniszewski S. 2007: Produkcja warzyw w Polsce. Stan obecny i perspektywy. Hasło Ogrodnicze, 4, 153-156.
  • Milewski L. 2006: Konkurencyjność gospodarstw rolniczych na tle powiązań w systemach dystrybucji w Polsce. [w:] Urban S. (red.), Agrobiznes 2006. Konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. Tom 2, AE Wrocław, 123-130.
  • Prus P. 2006: Opinie rolników na temat współpracy w ramach grup producentów rolnych. Roczniki Naukowe SERiA, tom VIII, zeszyt 1, 150-153.
  • Rynek owoców i warzyw. 2006: Raporty rynkowe MRiGŻ, ARR, IERiGŻ, nr 10, 1-27.
  • Rynek owoców i warzyw. 2007: Raporty rynkowe MRiGŻ, ARR, IERiGŻ, nr 9, 1-24.
  • Rynek rolny. 2008: Analiza, tendencje, oceny. Kwiecień, 28-32.
  • Stępka G., Smoleński T. 2008: Rynek warzyw. Rynek Rolny. Analizy, tendencje, oceny. IERiGŻ, kwiecień, 25-34.
  • Trzęsowski M. 2006:Wplyw przygotowania produktów do sprzedaży na kształtowanie się cen i dochodów rolniczych na hurtowym rynku warzyw. Zagadnienia Doradztwa Rolniczego, 4 (48), 64.
  • Trzęsowski M. 1995: Marketing się opłaca - to samo ale nie to samo. Hasło Ogrodnicze, 12, 18-19.
  • Winnicki T. 2007: Dystrybucja warzyw w kontekście rynku UE. Roczniki Naukowe SERiA, Tom IX, zeszyt 4, 224-229.
  • Świetlik J., Mierwiński J. 1997: Produkcja ogrodnicza pod osłonami - stan i perspektywy. Mag. Ogrod., lipiec, 105-113.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192723
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.