PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | z. 4 | 442-447
Tytuł artykułu

Konkurencyjność w handlu hurtowym artykułami nabiałowymi w województwie Dolnośląskim oceniana w oparciu o internetowy zasób informacji

Warianty tytułu
Competitiveness in Wholesale Trade of Dairy Products in Dolnośląskie Province on the Basis of Internet Information Resources
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Próba oceny konkurencyjności firm działających na terenie woj. dolnośląskiego dotyczy podmiotów, których wiodącą działalnością jest zgodnie z klasyfikacją PKD "Sprzedaż hurtowa mleka, wyrobów mleczarskich, jaj, olejów i tłuszczów jadalnych". Cena, pozostająca nadal głównym narzędziem walki konkurencyjnej, posłużyła ocenie tylko jako kryterium wtórne. Najważniejsza, z punktu widzenia metodologii, była ocena zdolności opisanej grupy podmiotów do konkurowania za pomocą innowacji, a ściślej technologii internetowej, ocena umiejętności zastosowania zasad nowoczesnego marketingu. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper aims to assess the competitiveness of firms operating on Dolnośląskie province concerns entities, which main activity is according to Polish Classification of Activities "Wholesale of milk, dairy products, eggs, oils and edible fats". Price, being still the main instrument of competitive fight, served assessment as secondary criterion. The most important, from methodology point of view, was assessing mentioned group of entities ability to compete by means of innovations, exact internet technology, assessing ability of modem marketing rules application. (original abstract)
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
442-447
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bajdak A. (red.) 2003: Internet w marketingu. PWE, Warszawa, 137.
  • Competitiveness: Forging Ahead 1995, DTI Her Majesty Stationery Office, London.
  • Gwartney J.D., Stroup R.L. 1987: Microeconomics. Private and Public Choice, wyd. 4, Harcourt Brace Jovanovich Publisher/Academic Press, San Diego-New York, 156.
  • Seremak-Bulge J. 2003: Mocne i słabe strony polskiego mleczarstwa. Polskie mleczarstwo. Raport o stanie branży i perspektywach jej rozwoju w rozszerzonej Unii Europejskiej. Związek Prywatnych Przetwórców Mleka, Warszawa, 13.
  • Shevelova S. 2004: Zdolność konkurencyjna sektora mleczarskiego Ukrainy z uwzględnieniem doświadczeń Polski. SGGW, Warszawa, 108.
  • Starczewska-Krzysztoszek M. 2006: Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw 2006. PKPP Lewiatan, 23, 29-30.
  • Świtalski W. 2005: Innowacje i konkurencyjność. WUW, Warszawa, 157.
  • Taylor P.A.S. 1969: A New Dictionary of Economics. Routledge & Kegan Paul, London, 43.
  • Zalewski R.I. 2002: Zarządzanie jakością w produkcji żywności. Wydawnictwo AE, Poznań, 208.
  • [http://audyt.gemius.pl/archiwum/46ce99e5188c3].
  • [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pozycjonowanie_stron].
  • [http://portalion.pl/pozycjonowanie-stron/index.htm].
  • [http://www.ranking.pl/].
  • [www.agolma.pl].
  • [www.bakoma.pl].
  • [www.cassie.hg.pl].
  • [www.danone.pl].
  • [www.emos.arko.com.pl].
  • [www.evita.pl].
  • [www.fromako.pl].
  • [www.klementynka.com.pl].
  • [www.seriusz.pl].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192693
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.