PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 168 | 252-262
Tytuł artykułu

Kompetencje menedżera sportu i determinanty ich kształtowania

Warianty tytułu
Competencies of Sport Managers and Determinants of Their Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Efektywność działania organizacji sportowej zależy od kompetencji menedżera, który nią zarządza. Na kompetencje menedżera sportu składają się: wiedza, umiejętności oraz kwalifikacje. Większość z nich to tzw. kompetencje nabyte, które można doskonalić. W artykule omówiono kluczowe składniki kompetencji menedżera organizacji sportowej oraz determinanty ich kształtowania. Przedstawiono także cztery strategie zarządzania, jakie najczęściej stosują menedżerowie w polskich klubach sportowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The effectiveness of a sport organization depends on the competence of the manager who manages it. Competencies of the sport managers consist of knowledge, skills and qualifications. Most of them are the so called, acquired skills, which can be improved. The paper discusses the key components of the competence of the manager who manages a whole sports organization and the factors of its development. Four most frequent strategies applied by the managers in Polish sports clubs have been presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
252-262
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Jasiakiewicz M., Oczachowski M., Soroka J.M., 2007, Menedżer - przywódca w organizacji gospodarczej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Mullin B.J., 1980, Sport management, the nature and utility of the concept, Arena Review No. 13.
  • Parks J.B. (ed.), 2003, Contemporary Sport Management, Quarterman, Human Kinetics, Champaign.
  • Scott D.K., 2000, Sport Organization Leadership, w: Appenzeller H., Lewis G. (ed.), Successful Sport Management, Carolina Academic Press, Durham.
  • Smółka P., 2008, Kompetencje społeczne, Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków.
  • Szwarc A. (red.), 2000, Status prawny polskich klubów i związków sportowych, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań.
  • Waśkowski Z., 2007, Uwarunkowana i sposoby wdrażania orientacji marketingowej w klubach sportowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192627
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.