PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 168 | 171-182
Tytuł artykułu

Pokolenie 50+ jako segment docelowy organizatorów zajęć rekreacyjno-sportowych

Warianty tytułu
Generation 50 Plus as a Target Segment for the Organizers of Recreational and Sports Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzrastająca liczba osób w wieku powyżej 50 roku życia staje się coraz bardziej interesująca dla firm reprezentujących różne branże, w tym również dla ośrodków oferujących zajęcia rekreacyjno-sportowe. W artykule zawarto dane dotyczące segmentu 50+, ze szczególnym uwzględnieniem jego zainteresowania aktywnością fizyczną. Przedstawiono również wyniki badań, przeprowadzonych wśród poznaniaków w tej grupie wiekowej na temat aktywnego spędzania wolnego czasu. Na ich podstawie sformułowano zalecenia, dotyczące przygotowania oferty zajęć sportowo-rekreacyjnych dla segmentu 50+. (abstrakt oryginalny)
EN
People aged over 50 are becoming a more and more interesting group for various companies including the resorts that offer sports and leisure activities. Therefore, we claim that some forms of physical activity can serve its role in making 50 plus adults more engaged. Movement activities are essential in healthy development of every individual, as they seem to facilitate the connections between the language, emotion, movement, socialisation and cognition. As a physical activity, it is rather a free-spirit activity that makes a positive difference in brain development and human functioning. The article includes data on the 50 + segment, with particular emphasis on their physical activity. The authors present the results of research and recommendations regarding the preparation of sports and recreational activity offers for the 50 + segment. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
171-182
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu
Bibliografia
  • Bronikowski M., Bronikowska M., 2009, Propozycje wykorzystania tradycyjnych form aktywności ruchowej w rehabilitacji pul mono logicznej, w: Barinow-Wojewódzki A. (red.), Nowe wyzwania w pulmonologii i rehabilitacji, Poznań AWF; Wielkopolskie Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii, Seria: Monografie nr 394.
  • CIS (Centrum Inicjatyw Senioralnych), 2010, Prezentacja Strefa 50+. Targi Aktywni 50+, Poznań, http://www.centrumis.pl/relacje-pierwsza-edycja.html [dostęp 15 stycznia 2011].
  • Frąckiewicz E., 2010, Kształtowanie polityki produktu w wyniku procesu starzenia się społeczeństwa, w: Kall J., Sojkin B. (red.), Zarządzanie produktem. Kreowanie produktu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • GUS, 2009a, Prognoza ludności na lata 2008-2035, Warszawa.
  • GUS, 2009b, Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej, Warszawa.
  • GUS, 2009c, Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2008 r., Warszawa.
  • GUS, 2010a, Ludność. Stan i struktura w przekroju terytorialnym. Stan w dniu 30 VI 2010 r., Warszawa.
  • GUS, 2010b, Trwanie życia w 2009 r., Warszawa.
  • Halmann R., 2005, Alt! Wie die wichtigste Konsumentengruppe der Zukunft die Wirtschaft verdndert, Redline Wirtschaft, Frankfurt.
  • Mazurkiewicz P., 2010, Czas na klientów 60+, Rzeczpospolita, http://www.rp.pl/artykul/521727_Czas_na_klientow_60_.html [dostęp 15 stycznia 2011].
  • Osiński W. (ed.), 2006, Impact of Aging on Physical Activity Fitness and Health. Selected Results of Scientific Research, Monografia nr 373, AWF Poznań.
  • Solomon M.R., 2006, Zachowania i zwyczaje konsumentów, Helion, Gliwice.
  • Szeklicki R., 2007, Habitualna aktywność fizyczna mężczyzn po 60. roku życia: konsekwencje morfologiczne i metaboliczne oraz uwarunkowania społeczne, Monografia nr 381, AWF, Poznań.
  • Świtała M., 2010, Psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumentów w wieku starszym, w: Kędzior Z., Wolny R. (red.), Konsument w Unii Europejskiej - podobieństwa i różnice, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192483
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.