PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 135 | 215-226
Tytuł artykułu

Specyfika komunikacji marketingowej na rynku młodzych konsumentów

Warianty tytułu
Specificity of Market Communications on Youmg Consumer Market.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z podstawowych zadań jekie stoi przed kazdym przedsiębiorstwem jest prowadzenie dialogu z szeroko rozumianym otoczeniem, a w szczególności z finalnymi odbiorcami oferty. Szgzególnego traktowania wymagają nastoletni uczestnicy rynku, ze względu na różne cechy rozwoju osobniczego i poziom edukacji rynkowej. Specyfika komunikacji marketingowej kierowanej do młodego audytorium ma kilka podatawowych cech. Młodzi ludzie są baczniejszymi obserwatorami rynku, dlatego też w komunikacji ważne są formy wizualne, realne postaci, przedmioty, zjawiska. Młodzi ludzie chętnie widują w wizualnych przekazach marketingowych optymistyczne obrazy, uśmiechnięte twarze, lubiane, akceptowane postaci, często z bajek czy anonimowych produkcji. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych aspektów komunikacji marketingowej na rynku młodych konsumentów. Skoncentrowno się przede wszystkim na promocji, jej specyfice oraz postrzeganiu przez nastoletnie aurytorium w wieku 10-16 lat. (fragment tekstu)
EN
This paper presents selected aspects of market communication on the young consumer market. It was focused on promotion, her specificity and perceiving by the teenage audience in the age of 10-16 years. It was said, among other, that for the sender of marketing announcements, at creating them, must take into account the sequence of factors of especially the ones which in the direct way concern the addressee of the transmission. The announcement should be adapted for expectations of the recipient, their system of values, noticing world, beliefs, customs, lifestyles, as well as the audience profile under the demographic, economic, social and psychographic factors. Teenage market participants require special treating, on account of a young age different features of the ontogenesis, level of education market, lowered degree of the criticism in relation to advertisements, emotional immaturity. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
215-226
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Bibliografia
  • Adamczyk G., Attitudes of Young Consumers towards Promotion Based on Advertising, Journal of Agribusiness and Rural Development 2008, 3(9).
  • Atonides G., Raaij W.F., Zachowania konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1999.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa, 2002.
  • Mruk H., Komunikowanie się w marketingu, PWE, Warszawa 2004.
  • Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
  • Olejniczuk-Merta A., Rynek młodych konsumentów, Difin, Warszawa 2001.
  • Szymoniuk B., Komunikacja marketingowa: instrumenty i metody, PWE, Warszawa 2006.
  • Sztucki T., Promocja, Sztuka pozyskiwania nabywców, Placet, Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191923
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.