PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 151 Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości | 420-429
Tytuł artykułu

Wykorzystanie metod i technik zarządzania jakością dla zapewnienia satysfakcji klientów na przykładzie dostawców z branży motoryzacyjnej

Autorzy
Warianty tytułu
Quality Methods Using for Clients Satisfaction Assuring; Based on Automotive Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł prezentuje metodykę badania dotyczącego identyfikacji i oceny istotności metod i technik zarządzania jakością na przykładzie dostawców w branży motoryzacyjnej oraz wstępne i ogólne wyniki badań. Zostały w nim zaprezentowane założenia badania zmierzającego do identyfikacji, wskazania istotności oraz motywacji przedsiębiorstw w tym zakresie. Badaniu poddane zostały wszystkie przedsiębiorstwa zlokalizowane w Polsce, posiadające certyfikat SZJ ISO/TS 16949. Wyniki pozwalają na właściwe ukierunkowanie utrzymania i rozwoju systemów zarządzania jakością w zakresie stosowania metod i technik zarządzania jakością są ważne głównie dla obecnych i potencjalnych dostawców dla producentów samochodów. Istotny aspekt pracy to także weryfikacja bardzo rozbudowanej teorii i faktycznego wykorzystania metod i technik doskonalenia. (abstrakt oryginalny)
EN
The following paper presents research methodology regarding the identification and significance assessment of quality management methods and techniques on the example of automotive industry suppliers. It also describes the assumptions underlying particular stages of a multiple-stage research aimed at identifying and assessing the significance of specific methods and techniques as well as determining what motivates organisations to used them. All companies based in Poland which have certified their QMSs against ISO/TS 16949 take part in the research. The first survey was conducted to compile a questionnaire - a research tool to carry out the proper survey. The Delphi method with a panel of experts on automotive industry was used to prepare this survey. The second survey is realised on the full population and is thorough and comprehensive. The results of the second survey can help organisations to implement specific QM methods and techniques so as to maintain and develop their quality management systems. The results can also turn out to be significant to actual and potential suppliers of car manufacturers, as well as to any organisation wishing to develop its management system. Another important aspect of this work is verifying the theoretical knowledge on this matter and the actual use of methods and techniques for improvement.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Bandyopadhyay J.K., Jenicke L. O., Six sigma approach of quality assurance in global supply chains: a study of united states automakers, "International Journal of Management" 2007 vol. 24, no 1 .
  • Bennett D., O'Kane J., Achieve business excellence through synchronous supply in the automotive sector, "Benchmarking: An International Journal" 2006 vol. 13, no 112.
  • Hamroi A., Maotura W., Zarządzanie jakością: teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • Łuczak J., Matuszak-Flejszman A., Metody i techniki zarządzania jakością. Kompendium wiedzy, Quality Progress, Poznań 2007.
  • Łuczak J., System zarządzania jakością dostawców w branży motoryzacyjnej - ocena istotności wymagań, AE, Poznań 2008.
  • Martyniak Z., Nowe metody i koncepcje zarządzania, AE, Kraków 2002.
  • Pande P.S., Neuma n R. P., Cavanagh R. R., Six Sigma: sposób poprawy wyników nie tylko dla takich firm jak GE czy Motorola, K. E. Liber, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191767
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.