PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 151 Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości | 383-401
Tytuł artykułu

Zastosowanie metody IPA w badaniu jakości usług edukacyjnych szkoły wyższej

Warianty tytułu
An Application of Importance-Performance Analysis in High School Educational Services Quality Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Metoda IPA jest jedną z bardziej znanych i prostych w zastosowaniu metod wykorzystywanych w badaniach jakości usług. Efektem zastosowania tej metody jest tzw. dwuwymiarowa siatka, na której położenie poszczególnych atrybutów usługi wyznacza kierunki działania organizacji w kontekście doskonalenia jakości. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie możliwości wykorzystania metody IPA w ocenie jakości usług edukacyjnych na przykładzie jednego w Wydziałów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.(abstrakt oryginalny)
EN
Importance-Performance Analysis (IPA) is one of the most popular and easily-applied method in service quality surveys. The end product of this method is an easy-to-inter- pret two-dimensional grid that suggest possible courses of action based upon where a particular attribute falls. The aim of this paper is applied IPA to measure educational services quality one of the Department on Wroclaw University of Economics.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bacon D.R., A comparison of approaches to importance-performance analysis, "International Journal Of Market Research" 2003 no 45.
  • Fuchs M., Weiermair K., New perspectives of satisfaction research in tourism destinations, "Tourism Review" 2003 no 58.
  • Hendricks W. W., Schneider J.E., Budruk M., Extending importance-performance analysis with benefit based segmentation, "Journal of Park Recreation Administration" 2003 no 22.
  • Jonas A., Kryteria oceny przez studentów jakości usług edukacyjnych szkół wyższych, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie nr 729, AE, Kraków 2006.
  • Kulig A., Rynek usługi edukacyjnej w Polsce na poziomie wyższym, [w:] Marketing szkól wyższych, G. Nowaczyk, M. Kolasiński (red.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2004.
  • Lowestein M.W., Customer Retention: An Integrated Process for Keeping Your Best Customers, ASQC Quality Press, Milwaukee 1995.
  • Martilla J.A., James J. C., Importance-performance analysis, "Journal of Marketing" 1977 no 41.
  • Stoma M., Jakość a satysfakcja - różnice i wzajemne relacje, "Problemy Jakości" 2009 nr 4.
  • Szczepańska-Woszczyna K., Wykształcenie absolwentów elementem kształtowania pozycji rynkowej uczelni, [w:] Marketing szkół wyższych, G. Nowaczyk, M. Kolasiński (red.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2004.
  • Sztejnberg A., Doskonalenie usług edukacyjnych. Podstawy pomiaru jakości kształcenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2008.
  • Zhang H.Q., Chow 1., Application of importance-performance model in tour guides performance: evidence from mainland Chinese outbound visitors in Hong Kong, "Tourism Management" 2004 no 25.
  • Zeller P., Proces oceny jakości usług szkoły wyższej z perspektywy studenta, [w:] Marketing szkół wyższych, G. Nowaczyk, M. Kolasiński (red.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191757
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.