PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 135 | 62-73
Tytuł artykułu

Zarządzanie komunikacją w przestrzeni międzykulturowej

Warianty tytułu
Managering Communication in Intercultural Environment.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Integracja oraz globalizacja światowych rynków stawiają coraz to nowe wyzwania przed podmiotami aktywnymi na bardzo róznych rynkach.Dlatego jednym z kluczowych elementów mogących stanowić o sukcesie lub niepowodzeniu danego podmiotu okazuje się umiejętność skutecznego zarządzania komunikacją marketingową w wielokulturowej przestrzeni. (fragment tekstu)
EN
The article presents basie dimensions of culture and their influence on communication processes. The most successful conception of managing organisation in multicultural environment is cultural cooperation model. The authors presented an example of a nongovernmental organisation - a student association AEGEE that is using different tools of marketing communication in order to meet its aims. Main projects offered by AEGEE as well as instruments of marketing communication used to implement those projects arę also presented. Effectiveness of particular communication forms depends on skills of formulating and implementing values of AEGEE's organisational culture that is focused on oyercoming cultural barriers and connecting people in reaching common goals. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
62-73
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Baker M., Sterenberg G., Taylor E., Comment gerer les marques mondiales pour satisfaire les attentes du consommateur, Revue Francaise du Marketing 2004, nr 4/5.
  • Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Kostera M., Zarządzanie między kulturowe, w: Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A.W. Koźmiński, W. Piotrowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • Mazurek-Łopacińska K., Marki globalne w otoczeniu wielokulturowym, w: Zarządzanie produktem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.
  • Trompenaars R, Hampden-Turner Ch., Siedem wymiarów kultury, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Usunier J.C., Marketing Cross Cultures, Prentice Hall 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191635
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.