PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 151 Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości | 194-207
Tytuł artykułu

Założenia i uwarunkowania procesu współuczestnictwa klientów w funkcjonowaniu firmy

Autorzy
Warianty tytułu
Building the Relations with Customers by Creating Customer Communities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Publikacja została poświęcona prezentacji istoty procesów współuczestniczenia klientów w działaniach firm związanych z doskonaleniem swojej oferty rynkowej. Przyjmując zaproponowane przez A. Tofflera pojęcie prosumenta, czyli osoby będącej jednocześnie przynajmniej częściowym wytwórcą dobra, które zostanie przez nią skonsumowane, podane zostały współczesne rozwinięcia i odmiany prosumeryzmu. Są to mianowicie masowa personalizacja i koncepcja consumer made (wykonane przez klienta). Wskazanie roli Internetu w rozwoju i intensyfikacji interakcji społecznych, w tym również w sferze gospodarczej, jest podstawą omówienia natury wirtualnych społeczności konsumenckich. W ostatniej części artykułu przedstawiona została przykładowa metodyka jej kreowania.(abstrakt oryginalny)
EN
In the article the essence of processes of concurring of customers in the action of companies connected with improving their market offer was presented. The author was concerned with the types and expansion of the prosument, i.e. the person who is at least a partial producer of the good which will be consumed by her (definition according to A. Toffler). In the details the mass personalization and the concept of „consumer made" was discussed. Showing the role of the Internet in the development and the intensification of social interactions (also economic) constituted the ground for discussing of the nature of virtual consumer communities. In the last part of the article the example of methodology of its creating was presented.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Aluchna M., Społeczności inwestorów w Internecie, [w:] Tworzenie przewag konkurencyjnych z wykorzystaniem społeczności sieciowych, red. M. Pindelski, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2009.
  • Banks D., Daus K., Customer Community. Unleashing the Power of Your Customer Bose, Jossey - Bass A Wiley Company, San Francisco 2002.
  • Kane G.C., Fichman R.G., Gallaugher J., Glaser J., Budowanie społeczności, "Harvard Business Review Polska" grudzień 2009-styczeń 2010.
  • Cook S., Rewolucja kontrybucji. Pozwól ochotnikom budować twoją firmę, "Harvard Business Review Polska" maj 2009.
  • Firth R. F., Społeczeństwo ludzkie. Wstęp do antropologii społecznej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1965.
  • Kelly K., Nowe reguły nowej gospodarki. Dziesięć przełomowych strategii dla świata połączonego siecią, WlG-Press, Warszawa 2001 .
  • Kruszewska M., Made by klient, "Manager Magazin" 2007 nr 10.
  • Manyika J.M., Roberts R.P., Sprague K. L., Eight business technology trends to watch, "The McKinsey Quarterly" 2007, December.
  • Massic E., Drilling down to find what drives corporate IT buyers, "Computer Reseller News" 1999, July 5.
  • Mazurek G., Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, Oficyna a Wolters KluwerBusiness, Kraków 2008.
  • Moran G., Power to the People, "Entrepreneur" 2006, June.
  • Moszyński K., Ludy zbieracko-łowieckie. Ich kultura materialna oraz podstawowe wiadomości o formach współżycia zbiorowego, o wiedzy, życiu religijnym i sztuce, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Kraków 1951.
  • Norris M., West S., E-biznes, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 2001 .
  • Sawhney M., Prandelli E., Communities of creation: managing distributed innovation in turbulent markets, "California Management Review" 2000 no 4.
  • Toffier A., Trzecia fala, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1985.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191495
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.