PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 11 | 34-41
Tytuł artykułu

Marketing Myopia : przypadek branży fonograficznej

Warianty tytułu
Marketing Myopia : the Case of the Recording Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł wykorzystuje pojęcie krótkowzroczności marketingowej, by zanalizować przyczyny kryzysu, jaki dotyka branżę fonograficzną od dziesięciu lat, oraz pokazać, w jaki sposób wytwórnie muzyczne próbują przezwyciężyć problemy. Pierwsza część tekstu omawia koncepcję krótkowzroczności marketingowej. Druga część ukazuje, w jaki sposób branża fonograficzna podchodziła do kryzysów w przeszłości, co umożliwia odnalezienie niezmiennych schematów reagowania na zagrożenia wynikające ze zmian w otoczeniu wytwórni muzycznych. Trzecia część charakteryzuje tradycyjny model funkcjonowania firmy fonograficznej, a czwarta wyjaśnia, w jaki sposób Internet i digitalizacja przyczyniły się do aktualnych problemów wytwórni muzycznych. Artykuł kończy pokazanie reakcji branży fonograficznej na kryzys oraz ocena działań podjętych przez firmy fonograficzne. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper employs the concept of marketing myopia to analyze causes of the crisis which has been touching the recording industry for the last ten years and to show how record labels are trying to overcome these problems. The first part of the article discusses the concept of marketing myopia. The second part shows how the recording industry reacted to crises in the past, which makes it possible to find some universal patterns in the ways in which record labels react to changes in their environment. The third section of the paper describes the traditional business model of the recording industry, while the fourth part of the paper explains how the Internet and digitalization have caused the record labels troubles. The paper concludes with showing how the recording industry reacted to the last crisis and evaluates actions taken by record labels. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
34-41
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • P. Burkart, Music and Cyberliberties, Wesleyan University Press, Middletown 2010, s. 22.
  • P. Burkart, T. McCourt, Digital Music Wars. Ownership and Control of the Celestial Jukebox, Rowman & Littlefield Publishers, Lanham-Boulder-New York-Toronto-0xford 2006.
  • D. Byrne, David Byrne's Survival Strategies for Emerging Artists and Megastars, "Wired Magazine" 18.12.2007, http://www.wired.com/entertainment/music/magazine/16-01/ff_byrne
  • R. Caves, Creative Industries, Harvard University Press, Cambridge-London 2000, s. 3-6.
  • S. Frith, Illegality and the Music Industry. W: The Business of Music, M. Talbot (red.), Liverpool University Press, Liverpool 2002, s. 197.
  • P. Gałuszka, Biznes muzyczny. Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii, Placet, Warszawa 2009, s. 175-204.
  • P. Gałuszka, Netlabel: Independent Non-Profit Organization or Just Another Player in the Music Industry? W: Economy in Changing Society: Consumptions, Markets, Organizations and Social Policies, M. Nawojczyk (red.), Cambridge Scholars Publishing, Newcastle 2011, s. 173-197.
  • P. Gronow, I. Saunio, An International History of the Recording Industry, Cassell, London-New York 1998, s. 38.
  • C.W. Hall, F.J. Taylor, Marketing in the Music Industry, Pearson Custom Publishing, Boston 2000, s. XVI.
  • D. Hesmondhalgh, The Cultural Industries, Sage Publications, London-Thousand Oaks-New Delhi 2002, s. 20.
  • G.P. Hull, The Recording Industry, Routledge, New York-London 2004, s. 233.
  • M. Huygens, C. Baden-Fuller, F.A.J. Van Den Bosch, H.W. Volberda, Coevolution of Firm Capabilities and Industry Competition: Investigating the Music Industry, 1877-1997, "Organization Studies" 2001, No. 6.
  • IFPI Digital Music Report 2010, International Federation of the Phonographic Industry, http://www.ifpi.org/content/library/DMR2010.pdf
  • IFPI 07: Digital Music Report, International Federation of the Phonographic Industry, http://www.ifpi.org/content/library/digital-music-report-2007.pdf
  • T. Levitt, Marketing Myopia, "Harvard Business Review" 1960, No. 4.
  • T. Levitt, Marketing Myopia 1975: Retrospective Commentary, "Harvard Business Review" 1975, Vol. 53.
  • A. Leyshon, P. Webb, S. French, N. Thrift i L. Crewe, On the Reproduction of the Musical Economy after the Internet, "Media, Culture & Society" 2005, No. 2.
  • T. Smoleń, Strategie produktu firm fonograficznych w Polsce, praca doktorska, UE Kraków 2001.
  • J. Stratton, What Is 'Popular Music'? "The Sociological Review" 1983, No. 2.
  • The Recording Industry in Japan. English Edition 2003, Recording Industry Association of Japan, http://riaj.or.jp/e/issue/pdf/RIAJ2003E.pdf
  • The Recording Industry in Japan 2010, Recording Industry Association of Japan, http://www.riaj.or.jp/e/issue/pdf/RIAJ2010E.pdf
  • The Recording Industry in Japan 2011, Recording Industry Association of Japan, http://riaj.or.jp/e/issue/pdf/RIAJ20.11E.pdf
  • P. Tschmuck, Creativity and Innovation in the Music Industry, Springer, Dordrecht 2006, s. 62.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191471
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.