PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 13 | 120-133
Tytuł artykułu

Ocena efektywności wystąpienia targowego

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie metod oceny efektywności i skuteczności wystąpienia targowego. Jedną z kluczowych kwestii dla przedsiębiorcy jest określenie zwrotu z nakładów ponoszonych na to przedsięwzięcie, uzasadniającego wydatkowanie środków pieniężnych. Przedstawione mierniki oceny efektywności i skuteczności wystąpienia targowego, pozwalają na przeprowadzenie analizy i dokonanie oceny rezultatów kosztownego i czasochłonnego przedsięwzięcia, jakim jest udział w targach. (abstrakt oryginalny)
EN
The main aim of this article is to present the method of evaluation of investment efficiency of fair appearance. One crucial issue for entrepreneur is to determine return from expenditure on investment in such way that is possible to justify spending finance resources. In this article are presented meters of efficiency and effectiveness evaluations of fair appearance. Thanks to them entrepreneurs are able to analyze and evaluate results so expensive and time-consuming venture which is a participation in fairs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
120-133
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • Blythe J., Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002.
  • Bellizzi J. A., Lipps D.J., Managerial Guidelines for Trade Show Effectiveness, "Industrial Marketing Management" 1984, nr 13.
  • Cavanaugh S., Setting Objectives and Evaluating the Effectiveness of Trade Show Exhibits, "Journal of Marketing" 1976, nr 40.
  • Dekimpe M. G., François R, Gopalakrishna S., Lilien G.L., Van den Bulte Ch., Generalizing About Trade Show Effectiveness: A Cross-National Comparison, "Journal of Marketing" 1997, nr 61.
  • Drab A., Marketing wystawienniczy, czyli jak odnieść sukces na targach, Business Press, Warszawa 1995.
  • Gopalakrishna S., Lilien G. L., Williams J. D., Sequeira I. K., Do Trade Shows Pay Off?, "Journal of Marketing" 1995, nr 59.
  • Herbig P. H., Hara B., Palumbo F., Measuring Trade Show Effectiveness: An Effective Exercise?, "Industrial Marketing Management" 1994, nr 23.
  • Mruk H., Targi jako element promocji w działalności marketingowej przedsiębiorstw, Targi w systemie komunikacji marketingowej, Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o.o. Poznań 1996.
  • Pociecha J., Metody statystyczne w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 1996.
  • Polska Izba Przemysłu Targowego. Pobrano z lokalizacji http://www.polfair.com.pl/targiwgufi.php?id=2.
  • Serwis organizatora imprez wystawienniczych na rynku warszawskim. Pobrano z lokalizacji http://www.mtpolska.com.pl/strona_vad.php?ida=2.
  • Siskind B., Marketing wystawienniczy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Wojciechowski H., Promocja targowa i wystawiennicze, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszwa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168028395
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.