PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1 | 7-20
Tytuł artykułu

Kwestionariusz - podstawowy instrument pomiarowy w badaniach marketingowych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badania marketingowe są tym obszarem działalności przedsiębiorstwa, który dostarcza niezbędnych informacji w sytuacji tzw. luki informacyjnej, czyli rozbieżności pomiędzy zapotrzebowaniem na informacje, a ich dostępnym i posiadanym w danej chwili zasobem. Pozyskanie niezbędnych danych jest możliwe dzięki odpowiednio skonstruowanemu narzędziu badawczemu, jakim w badaniach marketingowych jest kwestionariusz. Niniejsze opracowanie pokrótce przedstawia: istotę kwestionariusza, zasady opracowywania pytań kwestionariuszowych, rodzaje pytań kwestionariuszowych, w tym skale do pomiaru postaw oraz problematykę badań pilotażowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The marketing research is the area in running business, which supplies the essential information in the situation of an Information gap, that is a discrepancy between the demand for information and the knowbledge of how much resources there are and we have access to. The acquiring of essential data is possible because of the appriopriate tool of research, namely questionnaire. The issue of a questionnaire, the role of drawing up the questions of a questionnaire, type of questionnaire, scale of measurement of attitude and pilotage researching issues are presented in this study. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7-20
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Badania rynkowe i marketingowe, praca zbiorowa pod red. Józefy Kramer, PWE, Warszawa 1994.
  • Breen G.F., Blankenship A.B., Badania marketingowe w twojej firmie, PWE, Warszawa 1995.
  • Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1997.
  • Garbarski L., Rutkowski L, Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  • Hague P.N., Jackson P., Badania rynku. Zrób to sam, Signum, Kraków 1992.
  • Kaczmarczyk St., Badania marketingowe - metody i techniki, PWE, Warszawa 1995.
  • Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
  • Kisiel P., Społeczne aspekty badań marketingowych. Wybrane problemy, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2000.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • Limański A., Śliwińska K., Wywiad kwestionariuszowy jako narzędzie w badaniach segmentacyjnych rynku, Zeszyty Naukowe AE w Katowicach nr 137/95, Katowice 1995.
  • Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1996.
  • Nowak S. (red.), Metody badań socjologicznych, PWN, Warszawa 1965.
  • Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 1998.
  • Urbańska U., Badania marketingowe, Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej nr 740, Łódź 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168027186
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.