PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 49 Zmiana warunkiem sukcesu : rozwój i zmiany w małych i średnich przedsiębiorstwach | 585-594
Tytuł artykułu

Relacje z pracownikami jako podstawowy czynnik budujący reputację w MŚP

Autorzy
Warianty tytułu
Relationship with Employees as a Basic Factor Creating the Good Name of Small and Medium Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przeanalizowano zestaw czynników, które budują reputację firmy w otoczeniu i wskazano te z nich, które są dostępne dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W pierwszej kolejności przedstawiono relację między pojęciami wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa, a następnie wymieniono czynniki kształtujące reputację przedsiębiorstwa według różnych autorów. W zakończeniu podkreślono relacje z pracownikami, jako podstawowy czynniki budujący reputację dla tego rodzaju firm. (fragment tekstu)
EN
The image and good name of a company depend on enterprises' activities in four areas: organizational, relational, communicative, and marketing area. Small and medium firms - on account of limited resources - do not strive to build their good name in a conscious way, thinking that this equals significant costs of market promotion. In fact, the image of a company (and in the long-term perspective also its good name) is being created during every day operating activities and this does not require the additional resources. The paper focuses on one of the most important aspects of the image creation, that is relationship with employees. A satisfying, well-paid job contributes to bigger loyalty and commitment of the employees who become voluntary ambassadors of their company.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Altkorn J., Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza 2004.
  • Budzyński W., Wizerunek firmy, Poltext, Warszawa 2003.
  • Cravens K., Oliver E., Ramamoorti S., The reputation index: Measuring and managing corporate reputation, "European Management Journal" 2003 Vol. 21.
  • Dietrickx I., Cool K., Asset stock accumulation and sustainable of competitive advantage, "Management Science" 1989 Vol. 35 No. 12.
  • Dowling G., Developing your company image into a corporate asset, "Long Range Planning" 1993 Vol. 26 No 2.
  • Edvinsson L., Malone M., Kapitał intelektualny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Fombrun Ch., Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston 1996.
  • Fombrun Ch., Shanley M., What's in a name, Reputation building and corporate strategy, "Academy of Management Journal" 1990 No. 33.
  • Kaplan R., Norton D., Strategiczna karta wyników, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Kotler P., Marketing, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • Mistrzowie wizerunku, "Manager Magazine" 2007 nr 11.
  • Roberts P., Dowling G., Corporate reputation and sustained superiorfinancial performance, "Strategic Management Journal" 2002 Vol. 23.
  • Roos J., Roos G., Dragonetti N., Edvinsson L., Intellectual Capital, MacMillan Business, London 1997.
  • Rose C., Thomsen S., The impact of corporate reputation on performance: Some Danish evidence, "European Management Journal" 2004 Vol. 22 No. 2.
  • Sveiby K., The New Organizational Wealth, Berrett-Koehler Publishers, San Francisco 1997.
  • Zarębska A., Reputacja - warunek powodzenia przedsiębiorstwa na rynku, "Organizacja i Kierowanie" 2007 nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167901697
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.