PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 4 | 172-181
Tytuł artykułu

Proces zarządzania relacjami z klientem : nowa koncepcja marketingu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest wskazanie przyczyn rynkowych, które doprowadziły do powstania koncepcji marketingu relacyjnego, określone i zdefiniowane zostaną jego obszary ze szczególnym uwzględnieniem problematyki Customer Relationship Management (CRM). Autorka przyjmuje retrospektywne podejście w procesie kształtowania się koncepcji marketingu relacyjnego. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
172-181
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • Adamczyk M., CRM- wiem czego chcę, "Modern Marketing", nr 6, 2000.
  • Adler L., Symbiotic marketing, "Harvard Business Review" 1966, nr 45 (2).
  • Arndt J., Toward a concept of domesticated markets, "Journal of Marketing" 1979, nr 43(4).
  • Berry L.L., Thompson T.W., Relationship Banking: The Art of Turning Customers into Clients, "Journal of Retail Banking" June 1982.
  • Białecki K., Gołębiowski T., W poszukiwaniu tożsamości marketingu: marketing a ekonomia i zarządzanie, [w:] Kontrowersje wokół marketingu w Polsce pod red. L. Garbarskiego, wyd. WSPiZ w Warszawie, Warszawa 2004.
  • Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Burnet K., Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Kraków 2002.
  • Burnet K., Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Dejnaka A., CRM zarządzanie kontaktami z klientem, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2002.
  • Dembuńska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perene J., Zarządzanie relacjami z klientem, Warszawa 2004.
  • Dietl J., Czy ekspansja marketingu może spowodować jego unicestwienie?, [w:] Kontrowersje wokół marketingu w Polsce pod red. L. Garbarskiego, wyd. WSPiZ w Warszawie, Warszawa 2004.
  • Goffroy E.K., Jedyne co przeszkadza to klient, Warszawa 1998.
  • Grönroos Ch., Gummesson E., Service marketing: a Nordic school perspective, Stockholm University, Stockholm 1985.
  • Jocou P., Lucas F., Au coeur du changement. Une autre démarche de management: la Qualité Totale, Dunod, Paris 1992.
  • Kłeczek R., Dokąd zmierza marketing?, [w:] Kontrowersje wokół marketingu w Polsce, (red.) L. Garbarski, Warszawa 2004.
  • Levitt T., Marketing Intangible Products and Product Intangibles, "Harvard Business Review", May-June 1981.
  • McGary E.D., Some functions of marketing reconsidered, [w:] R. Сох & W. Alderson (red.), Theory of Marketing, 1950.
  • McGary E.D., Some viewpoints in marketing, "Journal of Marketing" 1953, nr 17(3).
  • McGary E.D., The contractual function in marketing, "Journal of Business" 1951, nr 24 (April).
  • McGary E.D., The propaganda function in marketing, "Journal of Marketing" 1958, nr 22(4).
  • Migut G., Analiza danych i CRM - przegląd, http://www.statsoft.pl/czytelnia/marketing/wprowmarketing.html.
  • Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2001.
  • Palmer A., The evolution of an idea: an Environmental Explanation of relationship marketing, "Journal of Relationship Marketing", nr 1, 2002.
  • Parvatiyar A., Statement during the 12'h international conference on industrial marketing and purchasing, Karlsruhe 1996.
  • Payne A., Frow P., Developing a Strategic Approach to Customer Relationship Management, materiały konferencyjne ANZMAC 2004.
  • Sagan A., Marketing relacyjny, http://www.statsoft.pl/czytelnia/marketing/wprornarketing.html.
  • Sagan A., Marketing relacyjny, http://www.statsoft.pl/czytelnia/marketing/wprowmarketing.html.
  • Sheth J.N., The domain of relationship marketing, materiały konferencyjne 2nd Research Conference on Relationship Marketing, Center for Relationship Marketing, Emory University, Atlanta 1994.
  • Storbacka K., Lehtinen J.R., Sztuka budowania trwałych związków z klienta mi. CRM, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  • Thomas M., Podręcznik marketingu, PWN, Warszawa 1997.
  • Zarządzanie na przełomie wieków, (red.) M. Błoński, K. Kondracki, Warszawa 2004.
  • Zarządzanie na przełomie wieków, (red.) M. Błoński, K. Kondracki, Hays Peronel, Warszawa 2004.
  • Zineldin M., Beyond relationship marketing: technological marketing, "Marketing Intelligence and Planning", vol. 18 (1), 2000.
  • Żabiński L., O niektórych argumentach krytyki marketingu jako dyscypliny nauki - polemicznie, [w]: Kontrowersje wokół marketingu - tożsamość, etyka, przyszłość, Wyd. WSPiZ, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167875561
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.