PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 22 | 185-195
Tytuł artykułu

Zarządzanie wiedzą w praktyce na przykładzie przedsiębiorstwa o strukturze rozproszonej Komputronik SA

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Knowledge Management in Large and Geographically Scattered Organisations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poprawnie przebiegająca komunikacja pomiędzy poszczególnymi uczestnikami organizacji jest podstawowym czynnikiem, które mogą się przyczynić do osiągnięcia przez nią sukcesu. Każda z organizacji niezależnie od charakteru swojej działalności opracowuje własne wzorce i standardy dotyczące komunikacji. Są one kombinacją przyjętych standardów oraz doświadczeń osób zaangażowanych w budowanie danej organizacji. Firma Komputronik SA jest typowym przykładem organizacji o strukturze rozproszonej. Pozytywne efekty konsekwentnie prowadzonej strategii rozwoju firmy niosą ze sobą konieczność rozwiązywanie nieustannie pojawiających się problemów zarządzania tak dużą instytucją. Szczególne wyzwania wynikają z rozproszonej struktury firmy. Dotyczą one przede wszystkim komunikacji, przepływu informacji, a także przepływu wiedzy. (abstrakt oryginalny)
EN
Komputronik SA is a typical example of large and geographically scattered joint stock company. It's fast growth caused many problems considering management of such a big organisation. One of the most crucial problem concerned the level of knowledge the employees own and diagnosed cause: lack of communication between employees after limitation of contacts in face to face way. The developed solution supposed to change the process of knowledge management in Komputronik SA. In details it is described as combination of typical knowledge management and knowledge management by Internet. The e-learning team makes some e-learning courses for whole scattered organisation starting much bigger knowledge management process. With e-learning system called e-Expert (based on OpenSource solution) Komputronik conducts product trainings and software trainings. In both cases measured efficiency points trainings consisting of interactive elements created with Flash technology as most important factor. The other important tool to build company knowledge base was implementing Customer Relationship Management system - Microsoft Dynamics CRM 3.O. Komputronik's strategy to implement e-learning system and CRM system to manage knowledge management processes turned out a innovative and recommendable solution. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
185-195
Opis fizyczny
Twórcy
  • Komputronik SA
Bibliografia
  • Grudzewski W., Hajduk I., 2000, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Centrum Doradztwa i Informacji Difin sp. z o.o., Warszawa.
  • Nonaka I., Takeuchi H., 2000, Knowledge Creating Company, tłum., "Kreowanie Wiedzy w Organizacji", Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa.
  • Pawluczuk A., 2004, Istota Zarządzania Wiedzą, Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
  • Probst G. Raub S, Romhardt К., 2002, Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Portal tematyczny, "Centrum wiedzy", http://www.centrumwiedzy.edu.pl
  • Portal tematyczny, Internetowa gazeta "Gazeta IT", http://www.gazeta-it.pl/
  • Portal tematyczny, "Zarządzanie wiedzą w polskich organizacjach pozarządowych", http://www.zie.pg.gda.pl/km_ngo/index.php/Strona_g wna
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167870519
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.