PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 49 Zmiana warunkiem sukcesu : rozwój i zmiany w małych i średnich przedsiębiorstwach | 133-140
Tytuł artykułu

Sektorowe i zasobowe ujęcie przewagi konkurencyjnej a specyfika małego przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Competitive Advantage in the Context of the Specificity of Small Firms - Industrial Organization and Resources -Based View
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu były teoretyczne rozważania nad tym, jakie możliwości budowania przewagi konkurencyjnej mają małe przedsiębiorstwa i które z dróg są dla firm z tego sektora dostępne, a których powinny się one wystrzegać. (fragment tekstu)
EN
The article takes up a problem of competitive advantage in the context of small firms and presents I two main approaches: industrial organization and resources-based view. The author also attempts to I interpret the theoretical foundations of these approaches taking into acccount the specificity of small firms.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Adamik A., Tymczasowość przewagi konkurencyjnej, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1999, nr 9.
  • Barney J., Firm resources and sustained competitive advantage, "Journal of Management" 1991, vol. 17.
  • Bennett R., Corporate Strategy, Pitman Publishing, London 1999.
  • Czakon W., Ku systemowej teorii przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 2005, nr 5.
  • Godziszewski B., Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa, UMK, Toruń 2001.
  • Jasińska A., Wybrane elementy kapitału intelektualnego w świetle założeń koncepcji zasobowej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej, Zarządzanie nr 5, AE, Wrocław 2007.
  • Krzyżanowska M., Nowoczesne koncepcje przewagi konkurencyjnej, "Marketing i Rynek" 2007a, nr 9.
  • Krzyżanowska M., Wczesne koncepcje przewagi konkurencyjnej, "Marketing i Rynek" 2007b, nr 8.
  • Mroczek E., Alternatywne strategie działania dla małych i średnich przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" 1996, nr 7-8.
  • Mroczek E., Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej, "Przegląd Organizacji" 1998, nr 4.
  • Niemczyk J., Przewaga konkurencyjna małych przedsiębiorstw działających w nieformalnych klastrach, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej, Zarządzanie nr 2, AE, Wrocław 2004.
  • Obłój K., Logika przewagi konkurencyjnej (I), "Przegląd Organizacji" 2001a, nr 9.
  • Obłój K., Logika przewagi konkurencyjnej (II), "Przegląd Organizacji" 200lb, nr 10.
  • Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1993.
  • Peteraf M.A., The cornerstones of competitive advantage: a resource-based view, "Strategic Management Journal" 1993, vol. 14.
  • Pike S., Roos G., Marr B., Strategic management of intangible assets and value drivers in R&D organizations, "R&D Management" 2005, vol. 35.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
  • Poznańska K., Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" 1996, nr 10.
  • Strategor, Zarządzanie firmą: strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000166803360
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.