PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 6 | 10-15
Tytuł artykułu

Metody pomiaru wizerunku marki

Autorzy
Warianty tytułu
Methods of Measurement of Brand's Image
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma na celu przeanalizowanie literatury przedmiotu związanej z zagadnieniami wizerunku marki oraz metod stosowanych do pomiaru wizerunku marki. Autor proponuje nowe podejście w rozumieniu wizerunku marki, skupiające się wokół lojalności klienta. Wychodząc od krytyki metod stosowanych do badania wizerunku marki jako alternatywa zostaje ukazana propozycja nowego podejścia w operacjonalizacji tego konstruktu. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is to analyze the branch of academic literature, which focuses on the concepts of brand’s image and available methods of measuring brand’s image. The author suggests a new attitude towards our understanding of brand image based on a customer’s loyalty. The proposal of a new attitude in this construct operationalizating is shown as an alternative to criticized methods of measuring brand’s image. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
10-15
Opis fizyczny
Twórcy
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie, Polska
Bibliografia
  • R. Bartos, Sales, Company and Brand Image Can Suffer if Ad Research Ignores Like/Dislike Dimension, "Marketing News" 1980, No. 13.
  • L. de Chernatony, Marka. Wizja i tworzenie marki, GWP, Gdańsk 2003, s. 19.
  • M. Daszkiewicz, S. Wrona, Zmiany wizerunku marki - problemy pomiaru, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2008, nr 26.
  • D. Dobni i G. Zinkhan, In Search of Brand Image. A Foundation Analysis, "Advances in Consumer Research" 1990, No. 17.
  • C. Driesener, J. Romaniuk, Comparing Methods of Brand Image Measurement, "The Market Research Society" 2006, No. 6.
  • B. Gardner, S. Levy, The Product and the Brand, "Harvard Business Review" 1955, March-April.
  • H. Hall, Badanie wizerunku uczelni - wybrane zagadnienia, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2008, nr 26.
  • M. Hsieh, Identifying Brand Image Dimensionality and Measuring the Degree of Brand Globalization. A Cross-National Study, "Journal of International Marketing" 2002, No. 10.
  • M. Hsieh, S. Pan, R. Setiono, Product-, Corporate-, and Country-Image Dimensions and Purchase Behavior: A Multicountry Analysis, "Journal of the Academy of Marketing Science" 2004, No. 3.
  • J. Jerschina, Wartość marki - postawy wobec marki - wizerunek marki, 2003, http://www.cem.pl/?a=pages&id=48
  • J. Kall, Kreowanie kapitału marki przez komunikację marketingową, "Zeszyty Naukowe Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Menedżerskiej Millenium" 2007, nr 1.
  • K. Keller, Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity, "Journal of Marketing" 1993, Vol. 57.
  • M. Kieżel, Wizerunek marki produktów prestiżowych w ofercie bankowości osobistej i prywatnej, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2008, nr 26.
  • R. Kłeczek, Technika swobodnych skojarzeń. W: Zarządzanie marką, pod red. J. Kalla, R. Kłeczka, A. Sagana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 38-40.
  • R. Kłeczek, Techniki pomiaru poszczególnych wymiarów wizerunku marki w badaniach ilościowych. W: Zarządzanie marką, pod red. J. Kalla, R. Kłeczka, A. Sagana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 63-68.
  • Y. Koubaa, Country of Origin, Brand Image Perception, and Brand Image Structure, "Asia Pacific Journal of Marketing and Logistic" 2008, No. 2.
  • M. Lindstrom, Brand sense - marka pięciu zmysłów, One Press, Gliwice 2009.
  • G.S. Low, Ch. Lamb, The Measurement and Dimensionality of Brand Associations, "Journal of Product & Brand Management" 2000, No. 9.
  • D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych. W: Badania marketingowe: od teorii do praktyki, pod red. D. Maison, A. Noga-Bogomilskiego, GWP, Gdańsk 2007.
  • I. Nebenzahl, E. Jaffe, Measuring the Joint Effect of Brand Country Image in Consumer Evaluation of Global Products, "Journal of Marketing Practice: Applied Marketing Science" 1997, No. 3.
  • H. Park, N. Rabolt, Cultural Value, Consumption Value, and Global Brand Image. A Cross-National Study, "Psychology & Marketing" 2009, No. 8.
  • S. Porter, C. Claycomb, The Influence of Brand Recognition on Retail Store Image, "Journal of Product & Brand Management" 1997, No. 6.
  • J. Romaniuk, B. Sharp, Measuring Brand Perceptions. Testing Quantity and Quality, "Journal of Targeting, Measurement and Analysis of Marketing" 2002, No. 11.
  • A. Sagan, Analiza struktury wizerunku marki. W: Zarządzanie marką, pod red. J. Kalla, R. Kłeczka, A. Sagana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 44-48.
  • A. Sagan, Skala dyferencjału semantycznego w badaniach wizerunku marki. W: Zarządzanie marką, pod red. J. Kalla, R. Kłeczka, A. Sagana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 79-82.
  • A. Sagan, Technika wolnych list i analiza dziedziny w badaniach wizerunku marki. W: Zarządzanie marką, pod red. J. Kalla, R. Kłeczka, A. Sagana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 41-44.
  • B. Schmitt, A. Simonson, Estetyka w marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  • R. da Silva, F. Alwi, Online Corporate Brand Image, Satisfaction and Loyalty, "Brand Management" 2008, No. 16.
  • G. Urbanek, Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.
  • I. Wyrzykowska, Siedem pytań i odpowiedzi na temat technik projekcyjnych, czyli o ich stosowaniu w strategii marketingowej. W: Badania marketingowe: od teorii do praktyki, pod red. D. Maison, A. Noga-Bogomilskiego, GWP, Gdańsk 2007, s. 47-60.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165218569
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.