PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 43 Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji | 164-171
Tytuł artykułu

Praktyka budowania wizerunku pracodawcy w świetle badań pracowników regionu łódzkiego

Warianty tytułu
Practice of Shaping the Employer Image in the Light of Employee Studies in the Łódź Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych przez autorki na przełomie maja i czerwca 2008 r. wśród pracujących studentów Uniwersytetu Łódzkiego. Celem badań było sprawdzenie, jak postrzegają swoich pracodawców osoby już zatrudnione. Respondentów pytano m.in.: o opinie na temat organizacji w której pracują (czy firma jest dobrym pracodawcą, czy pracodawca dba o swoich pracowników); o sposoby komunikowania się; o stosunek firmy do rozwoju i szkoleń pracowniczych oraz o kształtowanie warunków pracy. Z badań wynika, że "badani nie oceniają swojego miejsca pracy jako wyjątkowo dobrego, nie czują się też szczególnie związani z pracodawcą".
EN
Employer branding is defined as the process of creating an identity and managing the company's image in its role as an employer. The article presents the results of the authors" research in the context of this concept. The purpose of our studies is to find out how employees perceive their employers. 128 employed people participated in the survey which was conducted in May and June 2008. Analyzing the surveyed employees' answers, we identified several factors the employers should take more care about. According to the results of research, the possible actions that companies shall take to attract employees are: provide learning and development policies and career planning, take steps to improve work-life balance, trust people and recognize their needs. It is very important to change the employers' attitude to above mentioned factors as almost half of surveyed people plan to change their place of work. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Bukowska U., Kształtowanie zewnętrznego wizerunku pracodawcy, [w:] Organizacje w gospodarce innowacyjnej - aspekty społeczne, prawne, psychologiczne, red. W. Pawnik, L. Zbiegień-Maciąg, AGH, Kraków 2008.
  • Cooper N., Brand on the run, "Personnel Today", styczeń 2008.
  • Filipkiewicz M., Employer branding - pracodawca z wyboru, http://businessman.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1868%3Aemployer-branding-pracodawca-z-wyboru&Itemid=207, 2008-08-27.
  • Jak budujemy wizerunek pracodawcy, www.egospodarka.pl, 2008-04-29.
  • Kościelniak M., Pracownicy - kapitał, w który należy inwestować, czyli marketing wewnętrzny, "Twój Rynek" 2007 nr 1, www.twojrynek.pl, 2008-04-13.
  • Kotzian J., Szczurka I., Employer branding - Kilka prawd na temat wizerunku pracodawcy, http://www.hrk.pl/Wydarzenia, 2008-05-02.
  • Minchington B., Thorne K., Measuring the effectiveness of your employer brand, "Human Resources Magazine", październik-listopad 2007.
  • Radosławska J., Sondaż opinii pracowników jako instrument wspomagający zarządzanie personelem w przedsiębiorstwie, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2005 nr 3.
  • Raport Kształtowanie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy, http://www.egospodarka.pl, 2008-04-29.
  • Smithson R., Being an employer of choice, httpV/bcjobs.ca/re/hr-resources/human-resources-advice/employer-branding/being-an-employer-of-choice, 2008-05-01.
  • Spitzmüller M., Huntington R., Wyatt W., Crozier A., Building a company brand to attract talent, "Workspan", lipiec 2002.
  • http://en.wikipedia.org.wiki/Employer_branding, 2008-04-29.
  • http://www.kariera.com.pl/index.php?gm=l&wi=3329&st=l, 2008-04-29.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164958531
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.