PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 43 Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji | 216-225
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność a zarządzanie małym przedsiębiorstwem

Warianty tytułu
Externaland Internal Business Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest poznanie istoty społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw na gruncie teorii organizacji, z wykorzystaniem tez sytuacyjnych w ramach nurtu systemowego oraz koncepcji organizacji służącej otoczeniu (OSO), a także modeli organizacji uwzględniających jej relacje z otoczeniem. Szczególna uwaga została zwrócona na odpowiedzialność zewnętrzną i wewnętrzną małych i średnich przedsiębiorstw. (fragment tekstu)
EN
The analysis of theoretical basis, principles and practice of CSR leads to getting to know the essence of this notion. The investigations show that CSR in all types of companies is becoming a universal instrument of pro-ethical management oriented to the harmonisation of company's goals and objectives with justified expectations of external and internal stakeholders. It is also proved that in present time social changes create the needs of running business based on ethical values which are shared in a community. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Bibliografia
  • Chauvet A., Metody zarządzania, Poltext, Warszawa 1997.
  • Cheah H.-B., Cheah M., Doing the right thing: incorporating the ethical imperative into the sustainable development process, [w:] Corruption and governance in Asia, red. J.B. Kidd, H.-J. Richter, Palgrave - Macmillan 2003.
  • Forum odpowiedzialnego biznesu, www.odpowiedzialnybiznes.pl/ (odczyt 25.03.2008).
  • Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
  • Hitt M. A., Ireland R.D., Hoskisson R.E., Strategic management: Competitiveness and globalization concepts, West Publishing Co., Minneapolis/St. Paul 1995.
  • Jasiecki K., Społeczna odpowiedzialność biznesu w percepcji Polaków, 2006, www.dobrybiznes.info/?module=Default&action=ShowArticle&sectionId=69&articleId=335 (dostęp 25.03.2008).
  • Kożuch В., Nauka o organizacji, CeDeWu, Warszawa 2007.
  • Odpowiedzialny biznes, www.schenker.pl/11602/pl/main_node_11617.html (dostęp 25.03.2008).
  • Piasecki B., Ekonomika i zarządzanie małą firmą, PWN, Warszawa 2001.
  • Raport z badań "Postawy wobec społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce", Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2003.
  • Rojek-Nowosielska M., Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, AE, Wrocław 2006.
  • Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  • Standards of corporate social responsibility, red. E. Goodell, Social Venture Network, San Francisco 1999.
  • Sulejewicz A., Partnerstwo strategiczne. Modelowanie współpracy przedsiębiorstw1, SGH, Warszawa 1997.
  • Śniadecki J., Etyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem w regionie strukturalnego bezrobocia. Identyfikacja, diagnoza, kierunki zmian, Politechnika Koszalińska, Koszalin 2006.
  • Walczak-Duraj D., Ład etyczny w gospodarce tynkowej: doświadczenia polskiej transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2002.
  • Walkowiak R., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw sektora MSP w województwie warmińsko-mazurskim, [w:] Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy. Kluczowe relacje organizacji w gospodarce opartej na wiedzy, red. B. Godziszewski, Dom Organizatora, Toruń 2008.
  • Wawrzyniak B., Odnawianie przedsiębiorstwa. Na spotkanie XXI wieku, PFPK - Poltext, Seria "Euromanagement", Warszawa 1999.
  • Wawrzyniak B., Przedsiębiorstwo jako organizacja służąca otoczeniu, [w:] M. Romanowska, M. Trocki, Przedsiębiorstwo partnerskie, Difin, Warszawa 2002.
  • Wawrzyniak B., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2003.
  • Zasady Etycznej Odpowiedzialności Biznesu, www.iped.pl/artykuly/ (dostęp 25.03.2008).
  • Żemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164956528
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.