PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 4 | 32-38
Tytuł artykułu

Wpływ inicjatyw społecznych przedsiębiorstw na postawy konsumentów

Autorzy
Warianty tytułu
The Influence of Structural Elements of Corporate Social Initiatives on Consumers' Attitudes Toward Such Initiatives
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu było zbadanie wpływu elementów strukturalnych inicjatyw społecznych przedsiębiorstw na postawę konsumentów wobec takich działań. Badanie zostało przeprowadzona na 194 konsumentach. Prace badawcze wykazały, że respondenci wykazują bardziej przychylną postawę wobec inicjatyw społecznych, w których udzielane było kompleksowe wsparcie niż wobec inicjatyw, gdzie przekazywano jedynie środki pieniężne o takiej samej wartości. Inne elementy strukturalne inicjatywy społecznej takie jak: dopasowanie problemu społecznego do firmy, czas trwania programu oraz współpraca z organizacją nonprofit nie miały istotnego wpływu na postawę konsumentów. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper was to examine an influence of structural elements of corporate social initiatives on consumer attitudes towards such actions. The research was conducted on 194 consumers. The analysis showed that consumers had more positive attitudes towards initiatives that offer complex help then programs which offer the equivalent sum of money. Other elements of social initiatives, such as the fit between a social issue and a company, the duration and the partnership with nonprofit organization didn’t make any significant impact on consumers’ attitudes. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
32-38
Opis fizyczny
Twórcy
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie, Polska
Bibliografia
  • K.L. Becker-Olsen, A.B. Cudmore, R.P. Hill, The Impact of Perceived Corporate Social Responsibility on Consumer Behavior, "Journal of Business Research" 2006, Vol. 56.
  • C.B. Bhattacharya, S. Sen, Doing Better at Doing Good: When, Why, and How Consumers Respond to Corporate Social Initiatives, "California Management Review" 2004, Fall.
  • T.J. Brown, P.A. Dacin, The Company and the Product: Corporate Associations and Consumer Product Response, "Journal of Marketing" 1997, January.
  • S.P. Brown, D.M. Stayman, Antecedents and Consequences of Attitude toward the Ad: A Meta-analysis, "Journal of Consumer Research" 1992, June.
  • P.S. Ellen, L.A. Mohr, D.J. Webb, Charitable Programs and the Retailer: Do They Mix?, "Journal of Retailing" 2000, No. 3.
  • E. Grzegorzewska-Ramocka, Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w marketingu strategicznym, Wyd. Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce 2005, s. 269.
  • S.W. Huck, Reading Statistics and Research, Pearson, Ally and Bacon, Boston 2009, s. 167-168.
  • B.A. Lafferty, R.E. Goldsmith, G.T. Hult, The Impact of the Alliance on the Partners: A Look at Cause-Brand Alliances, "Psychology & Marketing" 2004, Vol. 21.
  • P.W. Miniard, S. Bhatla, R.L. Rose, On the Formation and Relationship of Ad and Brand Attitudes: An Experimental an Causal Analysis, "Journal of Marketing Research" 1990, Vol. 27.
  • J.W. Pracejus, D.G. Olsen, The Role of Brand/Cause Fit in the Effectiveness of Cause-Related Marketing Campaigns, "Journal of Business Research" 2004, Vol. 57.
  • J. Prisch, S. Gupta, S.L. Grau, A Framework for Understanding Corporate Social Responsibility Programs as a Continuum: An Exploratory Study, "Journal of Business Ethics" 2007, Vol. 70.
  • S. Sen, C.B. Bhattacharya, Does Doing Good Always Lead to Doing Better? Consumer Reaction to Corporate Social Responsibility, "Journal of Marketing Research" 2001, May.
  • S. Sen, C.B. Bhattacharya, D. Korschun, The Role of Corporate Social Responsibility in Strengthening Multiple Stakeholder Relationships: A Filed Experiment, "Journal of the Academy of Marketing Science" 2006, No. 2.
  • D. Van den Brink, G. Odekerken-Schroder, P. Pauwels, The Effect of Strategic and Tactical Cause-Related Marketing on Consumer' Brand Loyalty, "Journal of Consumer Marketing" 2006, Vol. 23.
  • Y. Yoon, Z. Gürhan-Canli, Negative Consequences of Doing Good: The Effects of Perceived Motives Underlying Corporate Social Responsibility, "Advances in Consumer Research" 2003, Issue 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164873121
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.