PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 39, t. 1 Problemy ekonomii, polityki ekonomicznej i finansów publicznych | 903-911
Tytuł artykułu

Zamierzenia gospodarcze rolników-przedsiębiorców w kontekście ich współpracy z instytucjami lokalnymi

Autorzy
Warianty tytułu
Economic Intentions of Farmers-Businessmen in the Context of their Co-Operation with Local Institutions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono ocenę znaczenia intensywności relacji (współpracy) rolników-przedsiębiorców z instytucjami lokalnymi w ich zamierzeniach gospodarczych na najbliższą przyszłość. Wyniki badań pokazują, że rolnicy-przedsiębiorcy planują w najbliższej przyszłości dokonać zmian w zasobach produkcyjnych gospodarstw rolnych i w produkcji rolniczej oraz działalności pozarolniczej.
EN
The article presents economic intentions of farmers-businessmen in relation to the farm and agricultural production and nonagricultural activity in the context of their co-operation with local institutions. Research results show that the level of intensity of reports (co-operation) between these subjects has clear influence on the scale of the analyzed intentions. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Czudec A., Kata R., Miś T., Zając D., Rola lokalnych instytucji w przekształceniach rolnictwa o rozdrobnionej strukturze gospodarstw, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2008.
  • Czyżewski B., Jerzak M.A., Otoczenie instytucjonalne rolnictwa oraz jego oddziaływanie na struktury wytwórcze i procesy wymiany w rolnictwie, [w:] Ekonomiczne uwarunkowania wykorzystania rynkowych narzędzi stabilizacji cen i zarządzania ryzykiem w rolnictwie, AR, Poznań 2006.
  • Kołodziejczyk D., Wasilewski A., Identyfikacja instytucji działających na obszarach wiejskich, IERiGŻ, Warszawa 2005.
  • Siekierski J., Wpływ instytucji na przemiany agrarne w Polsce, [w:] Kwestia agrarna w Polsce i na świecie, Prace Naukowe nr 36, SGGW, Warszawa 2005.
  • Von Witzke H., Rynki i instytucje: rola rządu w rolno-spożywczym sektorze ekonomii rynkowej, [w:] Marketing i instytucje rynkowe w polskim przemyśle rolno-spożywczym, OECD, MRiGŻ, Poznań 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164828731
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.