PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 48 Zarządzanie finansami firm : teoria i praktyka | 287-295
Tytuł artykułu

Decyzje finansowe przedsiębiorstwa dotyczące polityki produktu i mierniki ich efektywności

Warianty tytułu
The Financial Decisions of Enterprises in the Life Cycle of a Product - Product Policy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera rozważania o decyzjach marketingowych i finansowych przedsiębiorstwa podejmowanych podczas cyklu życia produktu oraz o miernikach efektywności decyzji marketingowych, które świadczą o istnieniu zależności między strategią marketingową i strategią finansowania. (fragment tekstu)
EN
There are mutual correlations between the marketing strategy and the financial strategy of an enterprise. An effective marketing strategy causes an increase in sales and profits, which influences the marketing activities. Financial decisions of the enterprise during the product's life cycle are especially important. They refer to the choice of the financial sources needed for the creation of a new product and the management of the current assets during the life cycle of the product. In order to keep profitable position in the market the enterprise should assign its financial resources to the new product's creation and its introduction into the market in third phase of the product's life cycle. The financial position of the enterprise may suffer from the delay of these decisions. The efficiency of the financial decisions in the product's life cycle can be measured with the use of the ROI and discounted cash flow brand value.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Garbarski L., Rytkowski I., Wrzosek W., Marketing, punkt zwrotny w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1999.
  • Grzegorczyk W., Finansowanie strategii marketingowych, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz, Łódź 2003.
  • Kozielski R. (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Lenskold J.D., Pomiar rentowności inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Szymański P., Strategie zarządzania majątkiem obrotowym i kapitałem obrotowym brutto na tle cyklu życia przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie finansami: cele -organizacja - narzędzia, Uniwersytet Szczeciński, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164791123
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.