PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 3/1 | 139-147
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu : znaczenie i funkcje dla bankowości

Autorzy
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility : Meaning and Functions for a Banking
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Praca prezentuje pogląd literaturowy na temat społecznie odpowiedzialnego biznesu z szczególnym naciskiem na zastosowanie tych postulatów przez instytucje bankowe. Autor przytacza próbę sformułowania definicji CSR oraz ukazuje zależności, które występują między poszczególnymi płaszczyznami. Artykuł ten przybliża znaczenie stosowania przez przedsiębiorstwa modelu biznesowego opartego o CSR. Zaprezentowane zostały także rożne spojrzenia na korzyści płynące z implementacji zasad społecznie odpowiedzialnych w różnych obszarach biznesowych. W pracy wyszczególniono podział tych korzyści ze względu na miejsce ich występowania. Praca zawiera także omówienie powiązań, jakie występują w sferze CSR oraz bankowości. Przytoczono przykłady działań, w które zaangażowane są banki. W tekście zostały scharakteryzowane obszary działalności operacyjnej występujące w instytucjach bankowych. Obszary te badano pod względem społecznym, etycznym a także ekologicznym. Dzięki tej charakterystyce opisane zostały ich funkcje. (abstrakt oryginalny)
EN
This article presents theme of corporate social responsibility (CSR) with particular pressure on application these postulates by bank establishment. Author makes a review of benefits, what float from business strategies to based on ethical, social and ecological values. Text bring closer functions of application CSR in banking. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
139-147
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Filek J. (2006), Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej?, UKOiK, Kraków.
  • Gustafson J. (2007), Czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu?, w: Biznes tom 1. Zarządzanie firmą, PWN, Warszawa.
  • Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, FOB, Warszawa.
  • Rok B. (2006), Dobry biznes na odpowiedzialnej ścieżce, w: Rozmowy o dobrym biznesie: spotkania z polskimi przedsiębiorcami, BOSS, Warszawa.
  • Young S. (2006), Czy kapitalizm może być etyczny?, w: Rozmowy o dobrym biznesie: spotkania z polskimi przedsiębiorcami, BOSS, Warszawa.
  • Gostomski E. (2009), Społeczne odpowiedzialność banków w dobie kryzysu finansowego, w: Społeczna odpowiedzialność instytucji Finansowych, Bąk M., Kulawczuk P. (red.), IBnDiPP, Warszawa.
  • Korenik D. (2009), Odpowiedzialność banku komercyjnego. Próba syntezy, Difin, Warszawa.
  • Murawski T. (2008), CSR - trzy tajemnicze litery, w: "Gazeta Finansowa", Nr 19.XII.2008-8.I.2009.
  • Skrobisz D. (2007), Społecznie odpowiedzialne, w: "Bank", Nr 6(117), czerwiec 2007.
  • Swift T., Zadek S. (2002), Corporate Responsibility and the Competitive. Advantage of Nations, The Copenhagen Centre&AccountAbility.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164705058
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.